140 milionów widzów Eurosportu
XX Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Turynie były najchętniej oglądanymi igrzyskami w Eurosporcie.
Zmagania sportowców obejrzało w całej Europie 140 milionów widzów.
Średnia widownia Eurosportu podczas 367 godzin relacji była dwa razy większa od średniej widowni liczonej w skali roku.
Największą popularnością cieszyły się relacje z łyżwiarstwa figurowego, narciarstwa alpejskiego oraz biathlonu. 12 lutego serię próbną przed konkursem skoków narciarskich w szczytowym momencie oglądało 5.2 milionów widzów.
Wyniki te znajdują swoje potwierdzenie na polskim rynku. W Polsce 24-godzinne olimpijskie relacje Eurosportu przyciągnęły średnio 106 tysięcy widzów (udział w rynku 2.6%). Najlepiej oglądanym programem była transmisja z serii próbnej przed konkursem skoków na średniej skoczni (12 lutego), którą obejrzało średnio 638 tysięcy widzów (udział w rynku 7.4%). Sam konkurs zgromadził przed telewizorami 426 tysięcy Polaków (MSHR 4.4%). Na kolejnym miejscu znalazła się transmisja z biathlonu (18 lutego), którą śledziło 431 tysięcy osób (MSHR 7.6%).
Również strony internetowe Eurosport.com dzięki bogatej ofercie relacje (m.in. live streaming) osiągnęły znakomite wyniki. Przez 16 dni trwania igrzysk portal zanotował ponad 13 milionów wizyt, to jest dwa razy więcej niż podczas letnich igrzysk w Atenach.
Eurosport kontynuuje swoje zaangażowanie w ruchu olimpijskim przeprowadzając relacje z Zimowych Igrzysk Paraolimpijskich, które odbędą się w Turynie w dniach 10-19 marca.
Dołącz do dyskusji: 140 milionów widzów Eurosportu