152 polskie zgłoszenia do Cannes Lions - najwięcej od Leo Burnett, DDB i Saatchi & Saatchi
W tegorocznej edycji konkursu Cannes Lions zgłoszono 152 prace z Polski. Po ponad 20 projektów nadesłały agencje Leo Burnett, DDB Warszawa i Saatchi & Saatchi Poland.
Agencja Leo Burnett do Cannes Lions zgłosiła w tym roku 28 prac, DDB Warszawa - 25, Saatchi & Saatchi Poland - 22, a McCann Warsaw - 17. Euro RSCG Warsaw nadesłała 9 zgłoszeń, Grey Worldwide Warszawa i Nienaltoski - po 6, natomiast JWT Warszawa - 5.
>>> Cannes Lions 2012: twórca Twittera człowiekiem roku mediów
Inne polskie agencje wysłały na konkurs od jednego do trzech projektów. W tej grupie oprócz agencji stricte reklamowych (Change Integrated, Lowe GGK, Young & Rubicam Brands, Scholz & Friends Warszawa, Brain, Just, PZL, Trailer and More, Nairobia) są agencje interaktywne K2, 180heartbeats + Jung von Matt i Lemon Sky, domy mediowe MEC, Mediacom Warszawa, Starcom i Media Direction OMD, agencja public relations Partner of Promotion, agencje brandingowe Dragon Rouge i Beza Project oraz dom produkcyjny Platige Image.
>>> Cannes Lions 2012: Mars reklamodawcą roku
Ogółem w tym roku do Cannes Lions z 87 krajów napłynęło 34,4 tys. zgłoszeń - o 19 proc. więcej niż w ub.r. Konkurs jest podzielony na 15 kategorie. Wszystkie nadesłane prace ocenią składy jurorskie złożone łącznie ze 187 osób, a nominacje i wyniki będą ogłaszane podczas festiwalu zaplanowanego od 17 do 23 czerwca.
W ub.r. Grand Prix w Cannes Lions przyznano reklamom Nike i Pumy (przeczytaj szczegóły i zobacz te spoty). Wśród polskich agencji dwie nagrody zdobyła Euro RSCG Warsaw: Brązowego Lwa za kampanię promującą badania mammograficzne, a Srebrenego Lwa za reklamy prasowe odświeżacza Air Wick (przeczytaj o tym więcej).
Dołącz do dyskusji: 152 polskie zgłoszenia do Cannes Lions - najwięcej od Leo Burnett, DDB i Saatchi & Saatchi