SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1997-2007: trzykrotnie wzrósł udział TVN

TVN startował mając 5,07 proc. udziału w rynku, dziś 16,13 proc. W ciągu tego okresu stacja z reklam zarobiła 13 mld zł. 10 lat TVN oceniają przedstawiciele mediów, reklamy i gwiazdy.

3 października 2007 mija dziesięć lat od narodzin TVN. W tym czasie TVN przeobraził się ze stacji o małej widowni w jednego z trzech największych graczy na polskim rynku telewizyjnym.

Od powstania z roku na roku wzrastała oglądalność stacji. Podczas gdy w pierwszych trzech miesiąca nadawania TVN oglądało średnio 270 tys. widzów, to już w 2006 roku był to ponad milion osób - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Ponad trzykrotnie wrosły także udziały TVN w rynku telewizyjnym. W 1997 roku wynosiły one 5,07 proc., w rekordowym jak do tej pory 2006 roku - aż 16,74 proc.

Wszyscy 4+

Rok AMR SHR %
1997* 275 080 5,07%
1998 336 223 6,40%
1999 579 648 10,68%
2000 644 200 11,42%
2001 825 041 13,88%
2002 821 333 13,89%
2003 840 109 13,99%
2004 875 299 14,71%
2005 900 792 15,02%
2006 1 005 267 16,74%
2007** 948 001 16,13%


16 - 49

Rok AMR SHR %
1997* 155 969 5,65%
1998 196 549 7,24%
1999 309 745 11,09%
2000 342 826 11,73%
2001 463 243 15,24%
2002 449 308 14,88%
2003 455 321 15,11%
2004 458 705 16,24%
2005 459 119 16,61%
2006 490 091 18,21%
2007** 433 379 16,85%

Kobiety

Rok AMR SHR %
1997* 147 910 5,16%
1998 186 116 6,66%
1999 342 194 11,79%
2000 371 697 12,42%
2001 482 358 15,19%
2002 472 773 14,97%
2003 488 269 15,18%
2004 504 289 15,85%
2005 519 076 15,92%
2006 600 509 18,12%
2007** 583 536 17,72%

16-49 mieszkańcy miast

Rok AMR SHR %
1997* 121 373 6,42%
1998 147 695 8,11%
1999 230 462 12,33%
2000 267 258 13,56%
2001 349 386 17,13%
2002 342 905 16,98%
2003 323 534 16,36%
2004 322 276 17,57%
2005 339 094 18,73%
2006 363 061 20,76%
2007** 314 830 19,06%


Przez te 10 lat rosły także wpływy reklamowe, chociaż były także okres spadkowy. W pierwszych trzech miesiącach istnienia TVN zarobił 257 mln zł, a w rekordowym 2006 roku - 2,03 mld zł. W sumie w ciągu tych 10 lat cennikowe wpływy wyniosły ponad 13 mld zł. ( bez rabatów).

Rok Wpływy reklamowe
1997* 256 980 350
1998 458 077 048
1999 723 455 570
2000 1 086 840 650
2001 1 218 516 913
2002 1 440 929 745
2003 1 604 485 200
2004 1 405 731 668
2005 1 395 034 090
2006 2 032 443 025
2007** 1 466 805 100
SUMA 13 089 299 359

Specjalnie dla Wirtualnemedia.pl 10 lat istnienia TVN komentują przedstawiciele mediów i reklamy

fdfdsgdsJuliusz Braun - były szef KRRiT
10 lat TVN to ważna część dziejów polskiej telewizji, polskich mediów, polskiego życia publicznego. Trzeba by więc napisać bardzo dużo, bo przez wiele lat pracy w Krajowej Radzie byłem blisko spraw TVN - a na to brak miejsca. Więc tylko jedno słowo: dobrze. Dobrze oceniam.

Sukcesem jest poszerzenie sfery debaty publicznej. Z wejściem TVN pojawił się rzeczywisty pluralizm telewizyjnej informacji i publicystyki, a decyzja o uruchomieniu TVN 24 była nie tylko przejawem odwagi, ale i odpowiedzialności. Kolejnym krokiem na tej drodze jest program poświęcony religii. Wierzę, że to będzie sukces.

Ważnym momentem w dziejach polskiej telewizji, był start Big Brothera, programu zmieniającego sposób myślenia o telewizji. Podtrzymuję negatywną opinię o sprzed kilku lat o jego społecznych konsekwencjach. To porażka, że telewizja musi być właśnie taka, ale jednocześnie trzeba przyznać, że dla stacji był to sukces. Wejście tego formatu na polski rynek było w epoce globalizacji nieuchronne, a TVN potrafił utrzymać pewien standard. Takich kontrowersji nie wzbudza już np. Taniec z gwiazdami. To sukces jakich mało.
I jeszcze jeden sukces, ważny dla polskiego rynku mediów. Decyzje o losach TVN podejmowane są w Warszawie, a  rozstanie z partnerami amerykańskimi zaowocowało ostatecznie wyraźną poprawą pozycji stacji.

Jaka przyszłość czeka TVN?
n - jak niezmiennie ciekawa; n - jak nowoczesna. Ale jednocześnie: n - jak nieznana, bo nie ma dziś nikogo, kto mógłby precyzyjnie określić kształt rynku telewizyjnego w Polsce za 10 lat. Jestem jednak przekonany, że grupa różnorodnych programów TVN miejsce na tym rynku ma zapewnione.

khkhkhkAnna Lubowska, dyrektor zarządzająca domu mediowego Mediaedge:cia.
Jak oceniam 10 lat TVN? To chyba pytanie retoryczne. TVN odniósł ogromny sukces. Mimo ,że powstał kiedy Polsat już nie źle zdążył zadomowić się na rynku szybko doszlusował do grona 3 największych stacji utrzymuje się tam na stałe. Na głowę bije konkurentów w miejskich, węższych grupach docelowych. Jest równym partnerem w grupach szerszych.
Swoim programem bez przerwy wyzywa konkurentów na pojedynek

Jakie były największe sukcesy a jakie porażki?
Porażka był niewątpliwie start Faktów. Ale jak spektakularny był potem rewanż!

Co TVN zmienił na polskim rynku?
TVN przyniósł ze sobą rozmach, jakość, nowe formaty, jakościową i spójną, choć masową formułę.

Jaka przyszłość czeka TVN?
Mam nadzieję, że świetlana, czego właścicielom, wielbicielom i pracownikom życzę!

hkuyhgkgkgkTomasz Englert - CEO GroupM Poland
TVN miał trudne początki. Ambitne deklaracje co do skutków wejścia na rynek przysporzyły stacji sporo zamieszania. Na sukces trzeba było zaczekać. Przełomowym momentem dla stacji był Big Brother 1.

Wejście na rynek ryzykownego projektu TVN24 zmieniło rynek i poważnie przyczyniło się do przesuwania coraz większych budżetów reklamowych ze stacji ogólnopolskich do kanałów informacyjnych i tematycznych.

Przez parę ostatnich lat TVN był motorem rozwoju rynku TV. Rynek polski jest bardzo trudny. Tu nie ma łatwych sukcesów. W tym roku Polsat udowodnił, że potrafi przejąc pozycje lidera. Będzie nas czekać ciekawy rok 2008.

hghgjgjghjyyttuytJarosław Ziębiński, Chairman & CEO Leo Burnett na Europę Środkową i Wschodnią
Trudny początek spowodowany nie najlepszą strategią wejścia na rynek. Zbyt długo trwało dochodzenie do wniosku, iż aby odnieść spektakularny sukces w pierwszej kolejności atakuje się najsłabsze, a nie najmocniejsze strony konkurenta. Potem przyszła jednak niezbędna korekta ramówki (np. Fakty powędrowały z 19.30 na 19.00) i zaczęło iść lepiej. Konsekwentna praca nad programem i pozyskiwanie utalentowanych osobowości złożyły się na udane 10 lat TVN-u.

Sukces - zbudowanie mocnej marki TVN i TVN 24. Porażka - włączenie się w nurt populistycznego dziennikarstwa i niedostatek wyższej kultury i nieco bardziej wyrafinowanej rozrywki w programie.

TVN podniosła ogólną jakość polskich mediów, a szczególnie informacji transmitowanych na żywo.

Jaka przyszłość czeka TVN?
Dobra. Dalsze budowanie marki TVN poprzez podnoszenie standardów i rozciąganie jej na nowe obszary. Rozwijanie kanałów tematycznych.

jgjfjfdjgdjdIgor Janke
publicysta "Rzeczpospolitej, twórca Niezależnego Forum Publicystów Salon24.pl

TVN odniósł sukces pod wieloma względami. Wykorzystał szansę, zajął miejsce jednej z dwóch głównych prywatnych stacji telewizyjnych. Na wielu polach prześciga Polsat i TVP. Umiał dotrzeć do najbardziej atrakcyjnej grupy odbiorców. Konsekwentnie buduje wizerunek nowatorskiej stacji. Cały czas się zmienia, poszukuje nowych form, wyprzedza ruchy konkurencji.
Z mojego punktu widzenia największymi sukcesami było stworzenia "Faktów" przez Tomasza Lisa, które od razu zdystansowały publiczne "Wiadomości" (wówczas jedyny program newsowy) i wprowadziły nowy standard w telewizyjnym dziennikarstwie informacyjnym. Dziś nadal "Fakty" zdobywają konsekwentnie coraz silniejsza pozycję.
TVN ma dar kreowania własnych (i ściągania z zewnątrz) osobowości telewizyjnych. Zarówno w programach informacyjnych jak i rozrywkowych dystansuje pod tym względem i Polsat i od niedawna telewizję publiczną. Oglądając programy tej stacji widać, że przed, ale też za kamerami pracuje tam masę ludzi, którzy świetnie czują telewizję.
Wielkim sukcesem jest stworzenie kanału TVN24, który wyznacza dziś rytm dnia wszystkim innym mediom zajmującym się informacjami i publicystyką.
Strategia rozwoju grupy (kupno Onet.pl, otwierania kolejnych kanałów tematycznych) wydaje się niezwykle spójna i konsekwentna.
Trudno znaleźć minusy. Jedynym jest może ten, że oglądając programy informacyjne i publicystyczne czasami zbyt łatwo mogę się domyślać jakie sympatie bądź antypatie polityczne mają ich dziennikarze. Ale to problem większości polskich mediów. Nie oznacza to jednak, że stacja nie prezentuje różnych punktów widzenia. Robi to w niemal każdym programie. I chwała jej za to.
Podsumowując. Świetnie wykorzystana szansa. Wielki talent założycieli i twórców. Szczere gratulacje.

bhgjytytjjSławomir Siezieniewski - dziennikarz TVP3
Jeżeli w ciągu zaledwie 10 lat prywatna stacja staje sie jednym z najbardziej opiniotwórczych i nowoczesnych mediów w Polsce to nie można tego ocenić inaczej niż jako sukces. TVN to na rynku mediów na pewno nowa jakość w telewizji.

Jakie były największe sukcesy a jakie porażki?
Sukcesy: zdobycie najbardziej pożądanej grupy odbiorców na rynku, nowy styl i jakość informacji, ogromna wiarygodność, zdobycie miana symbolu nowoczesności technologicznej w telewizji i profesjonalizmu w działaniu, stworzenie zespołu ludzi zdolnych zmierzyć się z każdym zadaniem i umiejętne kreowanie swoich dziennikarzy na gwiazdy.

Porażki: odwrót od ośrodków lokalnych, fatalne informacje sportowe i brak sportu na antenie, nudny i przegadane festiwale w Sopocie, nieudana pierwsza próba wejścia na giełdę, kłopot z platformą "n" i przytłoczenie anteny "formatami" i gigantyzmem. Super helikopter wykorzystywany do pokazywania pogody czy ulicznych korków to przerost formy nad treścią. Przynajmniej na razie... . Patrząc jednak choćby na nieudany start "Faktów" 10 lat temu i ich późniejszy i obecny poziom - widać wyraźnie, że stacja umie przekuwać porażki w sukcesy

Co TVN zmienił na polskim rynku?
Dzięki charyzmie Tomasza Lisa, Adama Pieczyńskiego i  Kamila Durczoka udało się stworzyć bardzo mocny zespół informacji i publicystyki, który narzucił swój styl narracji całej konkurencji na rynku. Dzieki Edwardowi Miszczakowi zachodnie formaty zamieniają się w  żyły złota. A programy Szymona Majewskiego i Taniec z gwiazdami rozruszały skostniały rynek rozrywki. To wszystko okraszone bajeczną elektronika i nowinkami technicznymi ( czyli pasją prezesa Macieja Sojki ) dało stacji niepowtarzalny styl, który konkurencja stara się tylko kopiować.

Jaka przyszłość czeka TVN?
Coraz trudniejsza walka o rynek. Wszyscy się zbroją i patrzą na ręce konkurencji. Ale stacja skutecznie wychowuje sobie widzów od najmłodszego pokolenia i to powinno zaprocentować w przyszłości.

Maciej Kita , Media Buying Director OmnicomMediaGroup
10 lat TVN to dynamiczny rozwój i konsekwentna realizacja przemyślanej strategii, która, jak widać, przynosi sukcesy.

Myślę, że za największy sukces można uznać wprowadzenie Big Brothera, co było pewnym ryzykiem, jednak od tego czasu TVNowi systematycznie rośnie oglądalność. Porażki? - ta stacja ma zdecydowaną przewagę sukcesów.

TVN wprowadził nowe standardy jakościowe, wyznacza trendy, niezaprzeczalnie inni mogą sie na TVNie wzorować.

Jaka przyszłość czeka TVN?
Główna stacja będzie musiała walczyć o utrzymanie udziałów, ponieważ wydaje się, że osiągnęła już szczyt, jednak inwestycje choćby Polsatu w program mogą utrzymanie sie na tym szczycie utrudnić.
Dalszy rozwój i inwestycje w kanały tematyczne oraz własną platformę cyfrową będą pewnie jednym z priorytetów szefów stacji.

Opinie pracowników TVN - więcej.

* - stacja nadaje od 3.10.1997
** - dane do 1.10.2007


A jak Państwo oceniają 10. lat TVN? Zapraszamy do komentowania na dole strony za pomocą opcji 'dodaj komentarz'.

  • Więcej informacji:
  • TVN

Dołącz do dyskusji: 1997-2007: trzykrotnie wzrósł udział TVN

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
netflix account
I have been reading your blogs 1997-2007: trzykrotnie wzrósł udział TVN and they are pretty useful for me to learn something new and intresting. And You can also view our web also netflix account https://www.lifetimepremiumaccounts.com.
0 0
odpowiedź