2,5 mld USD przychodu Facebooka w I kw., miliard mobilnych użytkowników
Portal społecznoścowy Facebook zaprezentował swoje wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku.
Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale 2014 roku 2,5 miliarda dolarów. To o 72 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (1,46 mld USD).
Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 2,27 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 82 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 59 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 30 proc. w I kw. 2013 r.). Natomiast 237 milionów dolarów otrzymał on za pośrednictwem różnego rodzaju opłat.
Zysk netto Facebooka w pierwszych trzech miesiącach tego roku sięgnął 642 milionów dolarów, w porównaniu do 219 milionów dolarów zysku w I kwartale roku 2013 (wzrost o 193 proc.).
Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec marca br. wynosiła 1,28 miliarda - o 15 proc. więcej w skali roku. O 21 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 802 milionów.
Jeśli chodzi o mobilną odsłonę Facebooka, pod koniec I kwartału korzystało z niej średnio 1,01 miliarda osób miesięcznie, co oznacza 34-proc. wzrost rok do roku. Ponadto serwis miał 341 milionów użytkowników korzystających z niego wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych.
Dołącz do dyskusji: 2,5 mld USD przychodu Facebooka w I kw., miliard mobilnych użytkowników