27-proc. wzrost sprzedaży smartfonów w II kw., Xiaomi po raz pierwszy w Top 5
Globalna sprzedaż smartfonów sięgnęła w II kwartale br. 295,2 miliona sztuk. Pomimo spadku pozycję zdecydowanego lidera utrzymał Samsung, a w czołowej piątce rankingu zadebiutowała chińska firma Xiaomi - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
W II kwartale 2014 roku na świecie sprzedano 295,2 miliona smartfonów, co oznacza wzrost o 26,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (233 mln).
Zdecydowanym liderem wciąż jest Samsung, który sprzedał 74,5 miliona smartfonów i zdobył 25,2 proc. udziału w rynku. To jednak słabsze wyniki niż przed rokiem - o odpowiednio 1,5 miliona i 7,4 pkt. proc.
Drugie w rankingu Apple co prawda sprzedało więcej iPhone'ów w ujęciu rocznym (wzrost z 31,2 do 35,2 mln sztuk), ale rynkowy udział firmy z Cupertino zmalał z 13,4 proc. do 11,9 proc.
>>> 85 proc. rynku smartfonów dla Androida
Bardzo dobrym wynikiem może się za to pochwalić trzecie Huawei, które zwiększyło sprzedaż swoich smartfonów blisko dwukrotnie (z 11,1 mln do 20,1 mln sztuk) i udział w rynku z 4,8 proc. do rekordowego poziomu 6,8 proc. Zyskało także czwarte Lenovo, które sprzedało 15,8 miliona smartfonów (wobec 11,3 mln rok wcześniej) i zdobyło 5,4 proc. rynkowego udziału (wzrost o 0,6 pkt. proc.).
Po raz pierwszy w historii w Top 5 znalazła się chińska firma Xiaomi, sprzedając 15,1 miliona smartfonów (wzrost aż o 11 mln w ciągu roku) i notując wzrost udziału w rynku z 1,8 proc. do 5,1 proc.
Swój kwartalny rekord - 14,5 miliona sprzedanych smartfonów (wzrost o 2,4 mln r/r) - ustanowiła także szósta w zestawieniu firma LG, ale jej rynkowy udział spadł z 5,2 proc. do 4,9 proc.
Dołącz do dyskusji: 27-proc. wzrost sprzedaży smartfonów w II kw., Xiaomi po raz pierwszy w Top 5