40 proc. polskich internautów ma smartfony - jak korzystają w nich z sieci?
W ciągu roku liczba polskich internautów mających smartfony podwoiła się. Najczęściej w takich telefonach korzystają oni z serwisów mapowo-lokalizacyjnych i newsowych, a kobiety - z Facebooka.
W lutym ub.r. posiadanie własnego smartfona zadeklarowało w sondażu PBI 20 proc. polskich internautów, natomiast w lutym br. - już 40 proc. Wśród właścicieli takich telefonów z internetu korzysta w nich równie wiele osób jak z połączeń głosowych. Powszechniejszymi usługami są tylko wysyłanie SMS-ów i robienie zdjęć.
Kobiety częściej niż mężczyźni za pomocą smartfonów dzwonią, wysyłają SMS-y i słuchają muzyki. Natomiast mężczyźni zdecydowanie częściej wysyłają MMS-y i e-maile.
Wśród usług internetowych w smartfonach zdecydowanie na popularności w skali roku zyskały serwisy mapowo-lokalizacyjne, natomiast mocno straciły strony i aplikacje z prognozą pogody. Nieznacznie spadła też popularność Facebooka oraz serwisów i aplikacji newsowych.
Kobiety częściej niż mężczyźni korzystają z większości najpopularniejszych serwisów i usług - zwłaszcza z portali plotkarskich i repertuarów kin. Za to mężczyźni częściej odwiedzają… NK.pl.
Obie fale sondażu zostały przeprowadzone przez Polskie Badania Internetu na panelu badawczym Ariadna prowadzonym przez GG Network SA w ramach projektu GG Opinion Detector. Sondaż z lutego ub.r. objął 543 osoby, a z lutego br. - 502 osoby.
Dołącz do dyskusji: 40 proc. polskich internautów ma smartfony - jak korzystają w nich z sieci?