SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

81 proc. polskich internautów korzysta z programów lojalnościowych, częściej za pomocą kart niż w sieci

Korzystania z programów lojalnościowych deklaruje 81 proc. polskich internautów. Zdecydowanie więcej osób używa do tego kart i kuponów niż serwisów internetowych i aplikacji mobilnych. Ponad połowa częściej kupuje produkty i usługi promowane w takich akcjach.

Z badania internetowego przeprowadzonego przez dr. Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenie 2take.it wynika, że 74 proc. Polaków biorących udział w programach lojalnościowych używa przy tym plastikowych kart. 33 proc. korzysta ze stron internetowych, 32 proc. - z kuponów, a 26 proc. - z kart, na których zbiera się pieczątki. Aplikacje mobilne są używane przez 19 proc. respondentów.

Dwie trzecie uczestników programów lojalnościowych deklaruje, że takie akcje zachęcają ich do częstszego kupowania promowanych produktów i usług (16 proc. jest o tym zdecydowanie przekonanych).

Przeciwną opinię wyraziło 24 proc. respondentów (3 proc. zdecydowanie).

Opinie znajomych o produktach i usługach są ważne dla ponad połowy ankietowanych (dla 9 proc. - bardzo istotne). Z kolei dla 27 proc. są raczej nieważne, a dla 6 proc. w ogóle nieistotne.

Kosmetyki pod wpływem rekomendacji kupuje trzykrotnie większa część kobiet niż mężczyzn, a smartfony -  prawie dwa razy więcej panów niż pań.

Badanie zostało przeprowadzone w marcu br. metodą CAWI na internetowym panelu Ariadna. Respondentami była ogólnopolska grupa 1074 internautów w wieku od 18 lat i więcej, dobranych wg reprezentacji w populacji internautów dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.

Dołącz do dyskusji: 81 proc. polskich internautów korzysta z programów lojalnościowych, częściej za pomocą kart niż w sieci

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Doktór - kiedy i gdzie te badania robiłeś, bo z moich badań wynika, że z tychże programów korzysta co najwyżej 40% społeczeństwa, a 80% to było ale 8-10 lat temu.
odpowiedź
User
vvv
ClubCard Tesco akurat w tej kwestii wiedzie prym. No i karta Orlenu.
odpowiedź
User
pawel
to się zmienia, nowoczesne systemy lojalnościowe pomagają na szybkie zbieranie punktów, kto pamięta pieczątki karteczki brać, wystarczy smartfon i już
odpowiedź