81 proc. polskich internautów korzysta z programów lojalnościowych, częściej za pomocą kart niż w sieci
Korzystania z programów lojalnościowych deklaruje 81 proc. polskich internautów. Zdecydowanie więcej osób używa do tego kart i kuponów niż serwisów internetowych i aplikacji mobilnych. Ponad połowa częściej kupuje produkty i usługi promowane w takich akcjach.
Z badania internetowego przeprowadzonego przez dr. Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenie 2take.it wynika, że 74 proc. Polaków biorących udział w programach lojalnościowych używa przy tym plastikowych kart. 33 proc. korzysta ze stron internetowych, 32 proc. - z kuponów, a 26 proc. - z kart, na których zbiera się pieczątki. Aplikacje mobilne są używane przez 19 proc. respondentów.
Dwie trzecie uczestników programów lojalnościowych deklaruje, że takie akcje zachęcają ich do częstszego kupowania promowanych produktów i usług (16 proc. jest o tym zdecydowanie przekonanych).
Przeciwną opinię wyraziło 24 proc. respondentów (3 proc. zdecydowanie).
Opinie znajomych o produktach i usługach są ważne dla ponad połowy ankietowanych (dla 9 proc. - bardzo istotne). Z kolei dla 27 proc. są raczej nieważne, a dla 6 proc. w ogóle nieistotne.
Kosmetyki pod wpływem rekomendacji kupuje trzykrotnie większa część kobiet niż mężczyzn, a smartfony - prawie dwa razy więcej panów niż pań.
Badanie zostało przeprowadzone w marcu br. metodą CAWI na internetowym panelu Ariadna. Respondentami była ogólnopolska grupa 1074 internautów w wieku od 18 lat i więcej, dobranych wg reprezentacji w populacji internautów dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.
Dołącz do dyskusji: 81 proc. polskich internautów korzysta z programów lojalnościowych, częściej za pomocą kart niż w sieci