SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

AdPortal - nowy system reklamy kontekstowej

11 maja 2006 roku, zaprezentowany został AdPortal, najnowszy projekt IDMnet.

AdPortal to  platforma reklamy kontekstowej służąca do samodzielnego tworzenia i zarządzania kampaniami promocyjnymi w sieci. Zaprezentowany system to pierwsze takie rozwiązanie na polskim rynku reklamy, mające zrewolucjonizować jego funkcjonowanie. Twórcą AdPortalu jest Internetowy Dom Mediowy net.

AdPortal powstał w wyniku rosnącego zapotrzebowania na reklamę internetową. Coraz częściej zdarza się bowiem, że wiele firm przenosi całe swoje kampanie promocyjne do sieci, uważając to medium za niezwykle skuteczne, a przy tym stosunkowo tanie. Internet oferuje wiele form reklamy, jednak, jak podają liczne badania, najefektywniejszą, a przy tym mało agresywną i niedrażniąca użytkowników jest reklama tekstowa - podano  w komunikacie prasowym.

AdPortal, wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom wobec reklamy internetowej, oferuje platformę dla kupujących i sprzedających powierzchnię reklamową w postaci linków tekstowych, rozliczanych w modelu CPC (z angielskiego Cost per Click), czyli płacenia za kliknięcie. System wykorzystuje technologię serwowania reklam – AdEcho. Jest to niezwykle zaawansowane narzędzie, które wydawcom pozwala dokładnie opisać posiadaną powierzchnię reklamową i spowodować,  że pojawią się na niej tylko te reklamy, które zainteresują jej użytkowników. Reklamodawcy mają możliwość tworzenia tanich i efektywnych kampanii promocyjnych (płatność tylko za kliknięcia), które emitują się na samodzielnie wybranych witrynach internetowych (dostępnych w systemie).

„AdEcho to technologia opracowana przez SuperMedia na podstawie założeń IDMnet. Zdecydowaliśmy się na napisanie rozwiązania od podstaw ze względu na konieczność dostosowania produktu            do polskich realiów. W planach mamy dalsze kroki w celu rozwijania tego oprogramowania                 i dodawania nowych funkcjonalności” – powiedział Adam Dyba Dyrektor Generalny IDMnet.

AdPortal to rozwiązanie korzystne zarówno dla reklamodawców, jak i posiadaczy serwisów internetowych. Ci pierwsi, dzięki oferowanemu systemowi, mogą samodzielnie tworzyć reklamy tekstowe i nimi zarządzać. AdPortal daje reklamodawcom pełną kontrolę nad tym, w których serwisach pojawi się ich reklama i do jakich odbiorców trafi. Dzięki zaawansowanej technologii system umożliwia bowiem dokładne targetowanie użytkowników Internetu. Dodatkowo AdPortal pozwala    na całkowitą kontrolę nad budżetem promocyjnym. Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy Internauta kliknie na jego link. System bieżących raportów umożliwia natomiast stały monitoring skuteczności danej kampanii reklamowej i poniesionych na nią kosztów.

Właściciele serwisów internetowych otrzymują oni możliwość stworzenia samoobsługowego systemu do licytacji i sprzedaży reklam tekstowych. Dzięki technologii oferowanej przez AdPortal uruchomienie i zarządzanie własną powierzchnią reklamową okazuje się być bardzo proste. Dodatkowo właściciele serwisów internetowych mają pełna kontrolę nad ilością, miejscem publikacji i wyglądem emitowanych reklam. Mogą tak dopasować wszystkie       te aspekty, aby zgodne były one z ogólną stylistyką witryny. Podkreślić należy również fakt, że system precyzyjnie śledzi efekty kampanii i wskazuje, które reklamy generują największy zysk.

„Dla witryn o dużej liczbie odwiedzin przygotowaliśmy ofertę AdEcho Premium, która tworzy dla witryny prywatny rynek aukcyjny sprzedaży powierzchni reklamowej w oparciu o model CPC”  - powiedział Adam Dyba.

Systemy informatyczne, podobne do AdPortalu, z powodzeniem działają już od dawna na światowym rynku reklamy. Oferują je, między innymi, takie firmy jak: jak Quigo Technologies (www.quigo.com), IndustryBrains (www.industrybrains.com) czy Kanoodle (www.kanoodle.com). Twórcy AdPortalu są przekonani, że ich projekt będzie równie popularny i odniesie spektakularny sukces w Polsce. Internet jest bowiem obecnie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym w naszym kraju. 

„Dodatkowym atutem oferty AdEcho Premium jest możliwość zaakceptowania lub odrzucania każdej kreacji, która ma być emitowana na witrynie wydawcy. Daje to pełną kontrolę nad tematyką emitowanych reklam i eliminuje problemy z wyświetlaniem reklam konkurencji.”  - powiedział Marcin Jastrzębski New Business Manager AdPortal.

Dołącz do dyskusji: AdPortal - nowy system reklamy kontekstowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl