Agencja reklamowa Overture sprzedana
Yahoo kupi za 1,6 mld dol. agencję reklamową Overture
Amerykański koncern Yahoo przejmie internetową agencję reklamową Overture. Warta 1,63 mld dol. transakcja ma pozwolić Yahoo na równorzędną walkę z dwoma największymi rywalami - Microsoftem i Google
Overture jest jednym z największych dostawców systemów płatnego wyszukiwania informacji w internecie, zwanego również "wyszukiwaniem sponsorowanym". W ramach tego typu usługi dostawca udostępnia swoją listę stron portalom internetowym. Strony WWW muszą zapłacić za możliwość znalezienia się w bazie. Następnie dostawca bazy dzieli się wpływami z portalem, który korzysta z jego danych. Ten sposób wyszukiwania jest formą reklamowania się witryn w sieci. Overture, który w ciągu ostatnich kilku lat bardzo się rozwinął, zaczyna jednak powoli tracić dystans do lidera rynku - Google, który oferuje zarówno przeszukiwanie list płatnych, jak i tradycyjną wyszukiwarkę.
W ramach transakcji każda akcja zwykła Overture zostanie wymieniona na 0,61 akcji Yahoo i ok. 4,75 dol. w gotówce. W ten sposób Overture stanie się wyłączną własnością Yahoo. - Połączenie aktywów pozwoli Yahoo zająć pozycję największego globalnego gracza na rosnącym w szybkim tempie rynku reklamy internetowej - uważa Terry Semel, prezes Yahoo.
Jego spółka w ciągu ostatnich kilku lat zdobyła pozycję jednego z najważniejszych portali internetowych na świecie. Po załamaniu się rynku internetowego w 2000 r. Yahoo stara się znajdować nowe sposoby dotarcia z reklamami do klientów. Oprócz tradycyjnych banerów Yahoo oferuje również firmom reklamy, które pojawiają się po wpisaniu do przeglądarki konkretnych wyrazów.
Dołącz do dyskusji: Agencja reklamowa Overture sprzedana