Agora uruchamia dwa nowe projekty wydawnicze
Będą do nabycia wraz z "Gazetą Wyborczą" (przewodniki turystyczne) i miesięcznikiem "Dziecko" (seria bajek).
Kolejną wrześniową niespodzianką Agory będzie premiera na DVD filmu "Karol, człowiek który został Papieżem", który ukaże się w sprzedaży z "Gazetą Wyborczą" w dniu 16 września - poinformował w czwartek dyrektor ds. projektów specjalnych w spółce, Robert Kijak.
"Podróże marzeń" to 30 przewodników turystycznych. Serię inauguruje przewodnik po Meksyku, który ukaże się jako bezpłatny dodatek do sobotniej "Gazety Wyborczej" 10 września, w nakładzie 600 tysięcy egzemplarzy. Kolejne przewodniki to m.in.: "Włochy", "Egipt", "Turcja", "Wyspy Greckie", "Tunezja" i "Chiny", które pojawią się w sprzedaży od 17 września w każdą sobotę.
Cena egzemplarza to 25 zł plus cena "Gazety Wyborczej".
Specjalny dodatek do kolekcji to książka "Cuda Świata" - otrzymają ją wszyscy prenumeratorzy kolekcji oraz czytelnicy, którzy wyślą do Agory 20 z 30 kuponów drukowanych co tydzień w bezpłatnym dodatku do sobotniej "Gazety Wyborczej" - "Turystyka. Podróże Małe i Duże".
Wydawcą "Podróży marzeń" jest wydawnictwo Mediaprofit sp. z o.o. Zawartość merytoryczną kolekcji opracowano na podstawie licencji przewodników Insight Guides. Przewodniki te powstały z połączenia zainteresowań i entuzjazmu dwóch najbardziej znanych na świecie dostawców informacji: wydawnictwa Insight Guides, którego publikacje od 1970 r. są wzorcem ilustrowanych przewodników, i Discovery Channel, najlepszego na świecie producenta telewizyjnych filmów dokumentalnych.
Agora wprowadza także system ratalnej sprzedaży przewodników. Kolekcję będzie można zamówić, nie wychodząc z domu - płatność za całą lub część serii będzie rozłożona na dwanaście równych i nieoprocentowanych rat, a roczna, rzeczywista stopa procentowa wyliczona od całkowitego kosztu kredytu wynosi 0%. Finansowanie zapewnia Beneficial Kredyt, pion bankowości detalicznej HSBC Bank Polska SA. Czytelnik nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów umowy.
"Kolekcja Dziecka" to seria bajek przygotowana przez Agorę, a polecana przez miesięcznik "Dziecko". Będzie liczyć 20 tomów, a każdy tom - to książeczka z bajką i płytą. Kolekcja zaprezentuje takie klasyczne bajki jak: "Czerwony Kapturek", "Kot w butach", czy "Calineczka" we współczesnej reinterpretacji dwóch wybitnych autorów - Grzegorza Kasdepke i Jarosława Mikołajewskiego. Oryginalną szatę graficzną serii przygotowali znakomici ilustratorzy: Agnieszka Żelewska, Paweł Pawlak i Elżbieta Wasiuczyńska, a na płytach CD bajki czytają Magda Umer i Wojciech Mann.
Serię otwiera "Czerwony Kapturek", który ukaże się na rynku 14 września z 10. numerem miesięcznika "Dziecko" w nakładzie 200 tysięcy egzemplarzy - następne bajki będą się pojawiały w sprzedaży co 2 tygodnie, od 30 września 2005 do 28 czerwca 2006 w cenie 14,90 zł.
Specjalny upominek do "Kolekcji Dziecka" to "Bajki - Grajki" - książeczka z dwiema płytami CD. Na płytach znajdują się trzy bajki muzyczne (reedycje bajek z płyt winylowych), w których występują tak wspaniali aktorzy jak Irena Kwiatkowska czy Jerzy Bończak, a w książeczce - zainspirowane nimi wierszyki, gra planszowa i tekst przedstawienia dla dzieci. Otrzymają je wszyscy prenumeratorzy kolekcji oraz czytelnicy, którzy wyślą do Agory 8 z 10 kuponów drukowanych co miesiąc w miesięczniku "Dziecko".
"Karol, człowiek, który został papieżem" - Agora dołączy również do "Gazety Wyborczej" premierowy na DVD film Giaccomo Battiato z Piotrem Adamczykiem w roli Karola Wojtyły. Film, który miał swoją kinową premierę 17 czerwca, pojawi się w sprzedaży z "Gazetą Wyborczą" 16 września w cenie 49 zł plus cena "Gazety Wyborczej". Partnerem Agory w tym projekcie jest Universal Pictures.
Przedstawiciele Agory nie chcieli komentować wczoraj informacji o kolejnym projekcie związanego z wydawaniem nowej gazety codziennej. Z nieoficjalnych informacji wynika, że nowa gazeta może pojawić się na rynku raczej już po wyborach parlamentarnych i prezydenckich.
Dołącz do dyskusji: Agora uruchamia dwa nowe projekty wydawnicze