Agora: wartość rynku reklamowego wzrosła do 7,7 mld zł w 2010 r.
Wartość polskiego rynku reklamowego w 2010 r. wyniosła 7,7 mld zł, co oznacza wzrost o 4,5 proc., wynika z szacunków przedstawionych przez grupę medialną Agora.
Agora podała, że w samym IV kw. ub.r. wartość rynku wzrosła o 4,4 proc., po 7,5-proc. wzroście zanotowanym w III kw. W ciągu trzech ostatnich miesięcy roku rosła wartość rynku reklamowego we wszystkich segmentach z wyjątkiem dzienników, magazynów i kina.
"Spadek w segmencie kin wynika głównie z niższej frekwencji" - powiedział prezes Piotr Niemczycki na telekonferencji w piątek.
Liderem wzrostów w ciągu całego roku był segment internetu. W efekcie udział tego segmentu w całym "torcie" reklamowym wzrósł o 2 pkt do 13,5 proc.. Reklama telewizyjna stanowiła w 2010 r. 50 proc. całego rynku, co oznacza wzrost o 1 pkt. Udział dzienników w całym rynku reklamowym spadł o 1,5 pkt do zaledwie 9 proc..
Dołącz do dyskusji: Agora: wartość rynku reklamowego wzrosła do 7,7 mld zł w 2010 r.