Agora zarabia mniej z prasy. „Gazeta Wyborcza” i magazyny najbardziej w dół
W III kwartale br. przychody Agory w segmencie prasowym były o 7,6 proc. mniejsze niż rok wcześniej, a od I do III kwartału - o 7,2 proc. mniejsze. Ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” i magazynów oraz reklam w „GW” spółka zarobiła po kilkanaście procent mniej.
W całym segmencie prasowym Agory po stronie wpływów zdecydowanie na plus można zapisać jedynie przychody zaklasyfikowane jako pozostałe, tzn. przede wszystkim ze sprzedaży usług poligraficznych firmom zewnętrznym. Natomiast jeśli chodzi o wpływy ze sprzedaży dzienników i czasopism oraz reklam w nich, to spółka zanotowała wyraźne spadki. Wyjątkiem są przychody reklamowe bezpłatnego „Metra” w III kwartale br., które były większe 10,4 proc. niż rok wcześniej. Przy czym w ujęciu od I do III kwartału zanotowały one spadek o 3,5 proc.
>>> Tylko 5,5 mln zł zysku Agory. Spadek o 53 proc.
Wpływy netto „Gazety Wyborczej” z całej działalności reklamowej (ogłoszenia wymiarowe, drobne i inserty) były w III kwartale br. o 15,5 proc. mniejsze niż rok wcześniej, a od stycznia do września br. - o 6,4 proc. mniejsze. Agora wyjaśnia to przede wszystkim ograniczeniem wydatków reklamowych przez firmy z branży pracy, turystyki i motoryzacji. Natomiast przychody ze sprzedaży „GW” spadły w skali roku o 11/12 proc., co wynika głównie - oprócz ogólnego trendu rynkowego - z mniejszej liczby i efektywności wydań dwucenowych. Jednocześnie Agora ograniczyła liczbę kampanii reklamowych „Gazety Wyborczej” oraz projektów seryjnych.
>>> Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy
W segmencie magazynów duży spadek wpływów ze sprzedaży egzemplarzowej spowodowało m.in. obniżenie wiosną br. cen podstawowych wydań „Poradnika Domowego” i „Dziecka”. Za to przychody reklamowe w czasopismach Agory zmniejszyły się nieznacznie - w III kwartale o 1,9 proc., a od I do III kwartału - o 5,2 proc.
Spore spadki w skali roku zanotowały wszystkie wskaźniki i marże (EBIT, EBITDA, EBITDA operacyjna) segmentu prasowego Agory.
Dołącz do dyskusji: Agora zarabia mniej z prasy. „Gazeta Wyborcza” i magazyny najbardziej w dół
Ludzie zaczynają budzić się z letargu.