SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amazon wprowadza wirtualną przymierzalnię butów. Ma ułatwiać klientom decyzje i zakupy

Amazon wprowadził wirtualną, opartą na rozszerzonej rzeczywistości przymierzalnię obuwia. Dzięki specjalnej aplikacji użytkownicy mogą zobaczyć, jak konkretna para butów będzie wyglądać na ich nogach. Rozwiązanie dostępne na wybranych rynkach ma ułatwiać klientom dokonywanie przemyślanych i satysfakcjonujących zakupów.

Amazon należy obecnie do największych platform e-commerce na świecie. W pierwszym kwartale br. przychody koncernu zwiększyły się o 7,3 proc. do 116,44 mld dolarów, przy czym na rynkach poza USA i Kanadą oraz Amazon Web Services nastąpił spadek. Koncern zanotował 3,84 mld dolarów straty, ponieważ odpisał 7,6 mld dolarów inwestycji w startup motoryzacyjny Rivian.

Nowe buty w aplikacji

W świetle rosnącej inflacji na świecie i słabnącej koniunktury Amazon stara się przyciągać klientów nowymi sposobami sprzedaży, i chętnie korzysta w tym celu z nowatorskich rozwiązań technologicznych.

Koncern poinformował, że dlatego właśnie wprowadził wirtualne przymierzanie butów, interaktywne doświadczenie mobilne, które ma pozwalać klientom zobaczyć, jak dana para butów będzie wyglądać na nich pod każdym kątem, a tym samym ułatwić im podjęcie decyzji o zakupie, we własnym domu lub w podróży.

Wirtualne przymierzanie butów są dostępne na razie tylko dla użytkowników w USA i Kanadzie, i to wyłącznie za pośrednictwem aplikacji zakupowej Amazon na iOS. Obecnie dostępne są modele butów takich marek, jak New Balance, Adidas, Reebok, Puma, Superga, Lacoste, Asics i Saucony.

Czytaj także: Amazon wprowadził na rynek własne telewizory do streamingu

Po wybraniu konkretnej pary klienci mogą dotknąć przycisku „Virtual Try-On” (wirtualne przymierzanie) znajdującego się pod zdjęciem produktu i skierować kamerę urządzenia mobilnego na swoje stopy, aby zobaczyć, jak buty na nich wyglądają. Użytkownicy mogą następnie poruszać stopami, aby zobaczyć, jak buty wyglądają pod każdym kątem.

Według Amazona dzięki aplikacji można płynnie zmieniać kolory wybranego obuwia, przewijając karuzelę opcji. Klienci mogą również zrobić zdjęcie przymierzanego wirtualnego obuwia i podzielić się nim ze znajomymi za pośrednictwem mediów społecznościowych.

 

 - Naszym celem jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które ułatwią i uprzyjemnią klientom zakupy modowe online – wyjaśnia w komunikacie Muge Erdirik Dogan, prezes Amazon Fashion. - Cieszymy się, że możemy wprowadzić wirtualną przymierzalnię butów, dzięki której klienci będą mogli przymierzyć tysiące modeli znanych i lubianych marek w dogodnym dla siebie miejscu. Z niecierpliwością czekamy na opinie klientów, aby móc je wykorzystać w przyszłości i rozszerzyć ofertę o kolejne marki i style.

Czytaj także: Amazon zatrudnia w Polsce już ponad 22 tys. osób. Jego spółka miała 4,4 mld zł wpływów i 111 mln zł zysku

 

Dołącz do dyskusji: Amazon wprowadza wirtualną przymierzalnię butów. Ma ułatwiać klientom decyzje i zakupy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl