Amazon inwestuje w AmieStreet
Amazon.com Inc. zainwestował w serwis muzyczny AmieStreet.
AmieStreet stworzyło w październiku ubiegłego roku trzechabsolwentów Brown University - Joshua Boltuch, Elliott Breece iElias Roman. Serwis pozwala artystom na umieszczanie w nim swoichpiosenek w dość oryginalnym i nowatorskim systemie cenowym.
Cena każdej nowej piosenki w serwisie początkowo ustalana jestna poziomie zero centów. Koszt utworu rośnie stopniowo w miaręzdobywania popularności wśród użytkowników. Maksimum jakie możeosiągnąć to 98 centów.
Szczegóły finansowe inwestycji Amazona w serwis nie zostałyujawnione. Przedstawiciele AmieStreet poinformowali jedynie, żeAmazon przewodził pierwszej grupie inwestorów, w której znalazłosię jeszcze kilka innych prywatnych firm.
Pozyskane fundusze AmieStreet chce przeznaczyć na rozszerzeniefunkcji społecznościowych serwisu oraz zwiększenie przestrzenibiurowej i zaplecza w Nowym Jorku. Początkowo firma funkcjonowałajedynie dzięki wsparciu rodziny i znajomych, a biuro znajdowało sięw domu, wspólnie wynajętym przez założycieli serwisu.
AmieStreet zarabia głównie dzięki dzieleniu się zyskami zesprzedaży muzyki. 70 procent ceny każdej piosenki lub płyty trafiado kieszeni artysty. Serwis nie podaje jednak oficjalnychinformacji dotyczących liczby sprzedawanej w nim muzyki.
Dołącz do dyskusji: Amazon inwestuje w AmieStreet