SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amazon: w Polsce dopiero się rozkręcamy

Na 12 i 13 lipca 2022 roku Amazon zapowiedział w Polsce Amazon Prime Day. Wydarzenie odbędzie się w naszym kraju po raz pierwszy, i będzie oznaczało możliwość kupienia wielu towarów w atrakcyjnych, zniżkowych cenach. Przy okazji zapowiedzi Prime Day dyrektorzy Amazona zdradzili niektóre szczegóły funkcjonowania platformy w Polsce. - Dopiero rozpoczynamy naszą przygodę na polskim rynku, ale już teraz jesteśmy zadowoleni z obecnego kierunku, w jakim zmierza serwis. Każdy dzień to dla nas nowy początek - zaznaczył na spotkaniu z dziennikarzami Rocco Bräuniger, wiceprezes Amazona.

We wtorek zapowiedziano oficjalnie, że 12 i 13 lipca 2022 r. po raz pierwszy w Polsce odbędzie się festiwal promocji Amazon Prime Day.

Prime Day to wydarzenie zakupowe przeznaczone dla klientów Prime, które ma zapewniać dostęp do atrakcyjnych okazji na zakup produktów od wielu marek.

Zakupowe okazje

Trwający 48 godzin festiwal okazji organizowany jest przez Amazona na całym świecie – w Polsce, Austrii, Australii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Luksemburgu, Meksyku, Holandii, Portugalii, Singapurze, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, USA i, również po raz pierwszy, w Szwecji.  Poza tym, według zapowiedzi jeszcze tego lata wydarzenia Prime Day zostaną zorganizowane w Indiach, Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także po raz pierwszy w Egipcie.

- Prime wprowadziliśmy do Polski w październiku ubiegłego roku i cieszymy się, że możemy poinformować naszych klientów i lokalnych partnerów handlowych w Polsce o osiągnięciu kolejnego kamienia milowego, czyli organizacji pierwszego w Polsce Prime Day - zaznaczył Mourad Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl. - To wspaniale, że możemy wspólnie cieszyć się niepowtarzalnymi okazjami, które będą dostępne podczas Prime Day dla klientów Prime – zarówno tymi od najpopularniejszych marek, jak i od małych sprzedawców - pomagając naszym klientom zaoszczędzić przy zakupie potrzebnych produktów i artykułów gospodarstwa domowego.

Pierwszy Prime Day zorganizowano w 2015 r. w dziewięciu krajach z okazji 20-lecia Amazona. W Polsce Amazon Prime zadebiutował w październiku 2021 r., zapewniając klientom Prime dostęp do oferty w zakresie zakupów i rozrywki, w tym do szybkiej i darmowej dostawy milionów produktów (do domu, Paczkomatów i punktów odbioru), bez minimalnej kwoty zamówienia, nawet następnego dnia i w weekendy.

Prime zapewnia również dostęp do filmów i seriali, w tym produkcji Amazon Originals, darmowych gier i materiałów in-game dzięki Prime Gaming, a także do ekskluzywnych okazji Prime. Każdy może wypróbować Prime za darmo w ramach 30-dniowego okresu próbnego. Po tym okresie Prime będzie dostępny za 49 zł za rok lub 10,99 zł co miesiąc.

Według zapowiedzi podczas pierwszego Prime Day klienci w Polsce będą mogli skorzystać z dużych zniżek na produkty, w tym nowe gadżety i elektronikę od Apple, Sony, Huawei, Harman, Logitech i Bose, zabawki od Lego i Mattel, niezbędne artykuły do domu i kuchni firm Philips, Bosch, Finish, Electrolux, Tefal i Gerlach, odzież i obuwie, między innymi marek Crocs, Ecco i LEVI's, a także artykuły kosmetyczne od Nivea, Bambino, Dove i wiele innych.

Ponadto, klienci będą mogli wybierać spośród tysięcy okazji od partnerów handlowych Amazon, w tym polskich, takich jak Ochnik, Wojas, Zwieger, Eveline Cosmetics, SFD Nutrition, AmeliaHome, DecoKing, Beltimore, Wozinsky, Betlewski, LEKI czy Movino.

Czytaj także: Jak oglądać w Polsce gigantów VoD? Disney+, Netflix, HBO Max i Amazon

Amazon na dobrym kursie?

Podczas spotkania z dziennikarzami, zorganizowanego przy okazji zapowiedzi Prime Day w Polsce Mourad Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl i Rocco Bräuniger, wiceprezes Amazona i dyrektor firmy w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, odpowiedzialny też za nowe serwisy Amazona w Polsce, Szwecji i Holandii zwracali uwagę na fakt, że popularna platforma e-commerce znajduje się w naszym kraju dopiero na początku drogi.

W trakcie konferencji przypomniano, że Amazon jako firma jest obecny na polskim rynku od 2014 r., to znaczy od momentu uruchomienia Centrum Rozwoju i Technologii w Gdańsku.

Obecnie Amazon prowadzi w Polsce trzy centra badawczo – rozwojowe, a także 10 centrów logistycznych w różnych lokalizacjach w kraju. Firma zainwestowała dotąd w Polsce 12 mld dol., tworząc 25 tys. nowych miejsc pracy.

Według danych z grudnia 2021 r. Amazon miał w Polsce 6,2 mln aktywnych użytkowników, zaś zgodnie z ostatnimi dostępnymi danymi w 2020 r. Amazon współpracował z 2,5 tys. polskich sprzedawców. Menedżerowie firmy ocenili, że te wyniki są obiecujące na przyszłość. Według zapowiedzi aktualne informacje na temat liczby polskich sprzedawców na platformie zostaną podane wkrótce.

- Dzięki naszym inwestycjom w logistykę i centra dystrybucji, jesteśmy obecnie na korzystnej pozycji wyjściowej do dalszego rozwoju – zaznaczył Taoufiki. - Z satysfakcją obserwujemy stale rosnące zaangażowanie użytkowników na polskiej stronie Amazona, a to optymistyczny wskaźnik na przyszłość.

Bräuniger także potwierdził, że w Polsce Amazon dopiero się rozkręca. Zaznaczył, że  z punktu widzenia polskich firm obecnych w serwisie stanowi on optymalne rozwiązanie. Korzyści polegają m.in. na tym, że sprzedawca tylko raz wprowadza swoją ofertę do systemu, zaś mechanizmy Amazona sprawiają, że trafia ona na wiele zagranicznych rynków, i jest tam prezentowana w lokalnych językach. To znacznie pomaga zwiększać obroty i wyniki finansowe.

- W Amazonie przyjmujemy, że każdy dzień to nowy początek, który może przynieść korzyści wszystkim – użytkownikom, sprzedawcom, a także nam – podkreślił Bräuniger. - Już niebawem zaoferujemy kolejne rozwiązania, które udowodnią, jak blisko jesteśmy naszych biznesowych partnerów, zarówno tych dużych, jak i tych mniejszych.

Czytaj także: Amazon wprowadza wirtualną przymierzalnię butów. Ma ułatwiać klientom decyzje i zakupy

Menedżerowie Amazona przyznali w rozmowach, że koniec pandemii i lockdownu spowodował pewne spadki w segmencie e-commerce, w porównaniu z latami 2020 i 2021. Jednak nie jest to zjawisko mocno niepokojące, a koncern zamierza w dalszym ciągu inwestować i zatrudniać na polskim rynku, choć żadnych szczegółów w tej sprawie na razie nie zdradzono.

Co z innymi produktami oprócz serwisu e-commerce, które są obecne w portfolio Amazona? W trakcie spotkania nie padły konkrety, a jedynie ogólne uwagi. Obaj menedżerowie zapewnili, że w Polsce usługa VoD Amazon Prime Video cieszy się rosnącym powodzeniem, zaś oferta Prime Gaming wciąż zdobywa nowych użytkowników, w czym pomocna jest m.in. należąca do Amazona platforma Twitch.

Wirtualnemedia.pl zapytały o to, kiedy na rynku pojawi się asystent Alexa w polskiej wersji językowej. Tutaj jednak także nie padł żaden konkretny termin.

- Duże znaczenie ma tutaj liczba urządzeń z asystentem Alexa na konkretnym rynku – przyznał Taoufiki. - Poza tym trzeba zauważyć, że Alexa nie obsługuje dzisiaj na świecie setek języków, a jedynie wybrane. W obecnej chwili takie rozwiązanie wydaje się optymalne.

- Pilnie wsłuchujemy się w potrzeby artykułowane przez naszych użytkowników – zaznaczył z kolei Bräuniger. - Problem w tym, że nie możemy ich spełnić naraz, w tym samym czasie. Dlatego nowe rozwiązania, także te dotyczące Alexy, będą wymagały nieco cierpliwości.

Dołącz do dyskusji: Amazon: w Polsce dopiero się rozkręcamy

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
...
Dobry zart. Gdy tylko chce kupić cos na Polskim Amazon to albo tego nie ma albo jest duzo droższe niz na Allegro.
odpowiedź
User
Profet
Tia - samozadowolenie pana Brauningera, to podstawa dobrego humoru. Ten artykuł to zwykła krypto reklama serwisu, który nic nie wnosi do polskiego e-commerce: znikoma oferta, użyteczność na poziomie sklepów sprzed dekady a w bonusie świadomość wyzysku, jaki Amazon funduje swoim pracownikom
odpowiedź
User
TT
Kiedy czytniki Kindle dostaną wreszcie chociażby możliwość wpisywania polskich liter (polska klawiatura ekranowa)? O wbudowanym słowniku (jak w innych krajach) i spolszczonym interfejsie nie wspomnę. Ebooka też nie kupimy w polskim Amazonie (trzeba to robić przez Amazon UK czy Amazon USA).
odpowiedź