Amazon liderem rynku smart speakers. Google w dół
W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 28,6 miliona inteligentnych głośników - wynika z danych firmy badawczej Canalys.
Globalna sprzedaż smart speakers wzrosła o 44,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 (19,7 mln).
Pozycję zdecydowanego lidera rynku utrzymał Amazon, ze sprzedażą 10,4 miliona urządzeń Echo, o blisko 2/3 większą rok do roku.
Na drugie miejsce wskoczył chiński gigant e-commerce Alibaba, który jednocześnie odzyskał pierwsze miejsce na swoim lokalnym rynku. W III kwartale Alibaba sprzedała 3,9 miliona swoich głośników - o 77,6 proc. więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej. Dzięki temu zepchnęła na trzecią pozycję lokalnego rywala Baidu, który zanotował sprzedaż na poziomie 3,7 miliona sztuk.
Poza podium wypadło z kolei Google, które jako jedyne w czołówce zanotowało spadek sprzedaży w ujęciu rocznym - o 40,1 proc., z 5,9 miliona do 3,5 miliona smart speakers. Top 5 rankingu uzupełniła firma Xiaomi.
Analitycy Canalys podkreślają, że coraz większy udział w rynku inteligentnych głośników mają urządzenia wyposażone w wyświetlacze. W III kwartale odpowiadały one za 22 proc. całkowitej sprzedaży (6,3 mln). Na tym polu wyróżnił się Amazon, którego produkt Echo Show 5 odpowiadał za 16 proc. wszystkich sprzedanych przez firmę inteligentnych głośników i był jednocześnie najlepiej sprzedającym się tego typu urządzeniem spośród wszystkich marek.
Dołącz do dyskusji: Amazon liderem rynku smart speakers. Google w dół