SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

AMS i Ströer Polska odkupiły udziały w IBO od Clear Channel Poland

Firmy AMS i Ströer Polska odkupiły udziały w spółce Instytut Badań Outdooru IBO od trzeciego udziałowca - firmy Clear Channel Poland.

Wartość transakcji nie została ujawniona.

W wyniki zmian właścicielskich rada nadzorcza IBO powołała nowy zarząd. W jego skład weszli Bartosz Barański (Ströer) i Waldemar Kruk (AMS). Ze spółką żegna się Paweł Tyszkiewicz, który kierował nią w pierwszym etapie projektu, polegającym na przeprowadzeniu badania i udostępnieniu danych udziałowcom.

Kolejny etap Outdoor Track

Na styczeń 2019 r. IBO zapowiedział wdrożenie kolejnego etapu projektu Outdoor Track. Będzie nim przedstawienie i przekazanie do testów platformy autoryzacyjnej IDS dla nośników objętych badaniem.

– Platforma pozwala wyliczyć wskaźniki kampanii z wykorzystaniem nośników wszystkich firm, które zostały przebadane w projekcie Outdoor Track, czyli AMS, Clear Channel i Ströer - mówi Waldemar Kruk, head of business intelligence w AMS. - Korzystanie z niej odbywać się będzie poprzez autoryzowany dostęp internetowy. W pierwszych tygodniach użytkownicy będą mogli testować rozwiązanie pracując na przygotowanych przez IBO kampaniach demonstracyjnych. Po tym okresie, wszyscy zarejestrowani użytkownicy będą mogli autoryzować parametry mediowe rzeczywistych ofert - dodaje.

- Udostępnienie rynkowi platformy autoryzacyjnej umożliwi długo oczekiwaną zmianę modelu sprzedaży outdooru - przejście na planowanie i kupowanie OOH z uwzględnieniem wskaźników mediowych i porównywalności z innymi mediami. Innymi słowy - pozwoli na sprzedaż widowni, a nie pojedynczych tablic - mówi Bartosz Barański, dyrektora ds marketingu i badań w Grupie Ströer.

Projekt Outdoor Track jest realizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie bazuje na następujących danych: natężenie ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych w oparciu o  Macierze Ruchu przygotowane przez Biuro Inżynierii Transportu; dane o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców w oparciu o technologie GPS zrealizowane przez instytuty Kantar Millward Brown oraz IPSOS;    baza danych o nośnikach reklamowych uwzględniająca wszystkie cech fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter)

Badanie objęło swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce tj.: agl. warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach aglomeracji).

Dołącz do dyskusji: AMS i Ströer Polska odkupiły udziały w IBO od Clear Channel Poland

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl