AMS wdraża Program Rozwoju Outdooru
AMS chce podnieść efektywność i użyteczność outdooru jako medium reklamowego.
We wrześniu 2006 roku AMS rozpoczyna wdrażanie Programu Rozwoju Outdooru. Jest to nowe, szeroko zakrojone przedsięwzięcie, które w kilkuletniej perspektywie ma na celu podniesienie efektywności i użyteczności outdooru jako medium reklamowego, zwiększenie skuteczności dotarcia przekazu umieszczonego w outdoorze, oraz unowocześnienie reklamy zewnętrznej, która stanie się estetycznym i naturalnym elementem współczesnego miasta. Zakłada też przyjazne wpisanie nośników reklamowych w przestrzeń miejską oraz otwartą współpracę z miastami na polu promocyjnym, tak aby reklama zewnętrzna służyła mieszkańcom i turystom - podano w komunikacie prasowym.
Program Rozwoju Outdooru dotyczy trzech obszarów funkcjonowania reklamy zewnętrznej:
1.planowania i realizacji kampanii oraz badań widoczności kampanii
2.funkcjonalności i estetyki samych nośników reklamowych oraz ich otoczenia
3.szeroko rozumianego partnerstwa w kształtowaniu przestrzeni miejskiej przez władze miejskie, mieszkańców i firmę outdoorową
Jako pierwsza w ramach Programu Rozwoju Outdooru jest wprowadzana na rynek koncepcja kampanii sprofilowanych (z zastosowaniem nowatorskiego narzędzia informatycznego AMS TOProfiler (Target Objects Profiler), które w zintegrowanej koncepcji łączy całą dostępną wiedzę o grupie celowej z systemem rezerwacyjnym operatora) oraz nowa usługa monitorowania jakości i przebiegu kampanii w terenie - AMS Assistance.
Kampanie sprofilowane wywodzą się z idei planowania outdooru, opartej o targetowanie behawioralne. Jest to naturalne i intuicyjne rozwiązanie dla reklamy zewnętrznej, które pozwala zwiększać prawdopodobieństwo dotarcia z przekazem reklamowym do grupy celowej, zdefiniowanej rodzajem jej aktywności, przy zachowaniu masowego charakteru kampanii outdoorowej. W budowanych w ten sposób kampaniach sprofilowanych możliwe jest podniesienie prawdopodobieństwa kontaktu przekazu reklamowego z wybraną przez klienta grupą docelową. Nowością jest wielość predefiniowanych targetów, ogromna liczba dostępnych POI, które są aktualizowane co 3 miesiące, oraz unikatowe połączenie wiedzy TGI z POI i systemem rezerwacyjnym AMS.
W ramach Programu Rozwoju Outdooru AMS wprowadza też nowe narzędzie służące poprawie jakości kontroli kampanii i komunikacji z klientem w tym zakresie. System AMS Assistance to kompleksowa opieka nad kampanią, rozpoczynająca się już w chwili podpisania kontraktu na kampanię, czyli na długo przed rozpoczęciem wyklejania plakatów reklamowych. Obejmuje ona cały okres trwania kampanii oraz raport po kampanii. Za pomocą platformy internetowej klient może w każdej chwili sprawdzić, co się dzieje z jego kampanią – np. ile nośników wyklejono w pierwszym dniu montażu. Wszelkie informacje i uwagi działu kontroli jakości AMS są wprowadzane na bieżąco.
W drugim obszarze, który obejmuje Program Rozwoju Outdooru, AMS chce inwestować w najnowocześniejsze nośniki reklamowe, należące do światowej awangardy pod względem designu i funkcjonalności. Będą to rozwiązania systemowe, umożliwiające przeprowadzenie ogólnopolskich kampanii na tych nośnikach. AMS chce wprowadzić do polskich miast tablice o najwyższych walorach estetycznych i doskonałych parametrach ekspozycyjnych plakatów reklamowych. Program Rozwoju Outdooru przewiduje dążenie do estetyzacji i uporządkowania przestrzeni miejskiej również poprzez dbałość o otoczenie nośników reklamowych, czyli zapobieganie dzikiej reklamie w miastach (ulotki, plakaty rozwieszane na płotach i barierkach) oraz renowację elewacji budynków, na których znajdują się nośniki reklamowe należące do AMS (do tej pory wyremontowano już ok. 20 elewacji budynków, na których znajdują się frontlighty AMS).
Trzeci obszar, którym zajmuje się Program Rozwoju Outdooru, będzie realizowany m.in. przez promowanie dbałości o jakość i funkcjonalność małej architektury w mieście, przez zwracanie uwagi i proponowanie konkretnych rozwiązań w różnych aspektach zewnętrznej promocji miasta (witacze, systemy informacji miejskiej, porządkowanie przestrzeni publicznej) oraz przez zachęcanie do współpracy miast, które mogą wykorzystywać istniejące nośniki reklamowe dla celów promocji miasta i jego komunikacji z mieszkańcami.
Wiele z elementów Programu Rozwoju Outdooru odwołuje się do dotychczasowych działań i doświadczeń AMS na tym polu. AMS od dawna inwestuje w nowoczesne nośniki (największa, ekskluzywna siec podświetlanych backlightów i citylightów), przeprowadza oryginalne kampanie niestandardowe z elementami trójwymiarowymi i efektownymi, zaskakującymi kreacjami (parująca filiżanka kawy Jacobs na backlightach), prowadzi eksperymenty badawcze uzupełniające wiedzę o efektywności outdooru (kampania „Pal dalej”), udostępnia swoje nośniki władzom miejskim np. dla ekspozycji repertuarów teatrów czy promocji wydarzeń miejskich (ponad 200 kampanii społeczno-kulturalnych rocznie), współpracuje z instytucjami kultury (m.in. Muzeum Plakatu w Wilanowie, Muzeum Narodowe w Krakowie), inicjuje dyskusje na temat kompleksowego wyposażania miast w meble miejskie (konferencja „Bramy Kraju”, badanie opinii publicznej i konferencja poświęcona małej architekturze w Łodzi). Od dawna też AMS zwraca uwagę na fatalny wpływ nielegalnej reklamy na wizerunek miasta, proponując konkretne akcje zapobiegawcze (akcja „Czystość wiat”, w której objęto monitoringiem wiaty przystankowe AMS) - podano w komunikacie przesłanym do wortalu Wirtualnemedia.pl.
AMS SA jest największym operatorem reklamy zewnętrznej w Polsce. Od 2002 roku należy do Grupy Agora. Działa w segmentach backlightów 6x3, frontlightów naściennych, citylightów, billboardów, oraz pozostałych nośników wielkoformatowych typu backlight i frontlight. Łącznie dysponuje na tych nośnikach ponad 26 tys. powierzchni ekspozycyjnych. Oferuje ponadto nośniki na stacjach benzynowych oraz reklamy na autobusach komunikacji miejskiej.
Dołącz do dyskusji: AMS wdraża Program Rozwoju Outdooru