Answear: prawie 1 mld zł rocznej sprzedaży, 36 proc. w górę
Answear wstępnie szacuje, że sprzedaż online spółki wzrosła w IV kwartale 2022 roku rdr o 33 proc. do 375 mln zł. Przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wyniosły w tym okresie 359 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 39 proc. - poinformowała spółka w komunikacie.
Przychody Answear ze sprzedaży za 12 miesięcy 2022 r. wyniosły 969 mln zł i wzrosły rdr o 42 proc. Sprzedaż online w tym okresie wyniosła 982 mln zł i wzrosła o 36 proc. rdr.
"Czwarty kwartał br. to okres rekordowej sprzedaży spółki z osiągniętą dynamiką rdr na kwartalnej sprzedaży online w wysokości 33 proc., co w połączeniu ze bardzo dobrymi wynikami 3Q2022 zaowocowało wzrostami drugiego półrocza 2022 na poziomie 40 proc., czyli powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 31 proc., i to pomimo bardzo wysokiej bazy w roku poprzednim, zwłaszcza w IV kwartale" - napisał zarząd w komentarzu.
Sukces kolekcji jesień-zima na Answear
Spółka podała, że wyniki są efektem konsekwentnej realizacji strategii firmy, przejawiającej się m.in. w optymalnym zatowarowaniu kolekcji jesień-zima 2022 i efektywnym zarządzania zapasami magazynowymi.
Jak podano, to także efekt rozwoju oferty w nowych kategoriach, premium, sport/outdoor oraz home&lifestyle; bardzo dobrych rezultatów ekspansji geograficznej przeprowadzonej pod koniec 2021 oraz w 1H 2022 (nowe rynki obecnie generują sprzedaż powyżej założonych planów); efektywnych działań marketingowych; skutecznych działań sprzedażowych na rynku ukraińskim pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej; usprawnień technologicznych i operacyjnych pozwalających na utrzymanie najkrótszych możliwych czasów dostawy, mimo zwiększonych wolumenów zamówień.
Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Answear osiągnął wzrost przychodów rok do roku z 424,4 do 609,2 mln zł, zysku EBITDA z 27,7 do 37,3 mln zł i spadek zysku netto z 11,9 do 5,3 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W czwartek przed południem akcje firmy drożały o 3 proc. do 28 zł. Przy takim kursie kapitalizacja sięga 489,8 mln zł.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy kurs Answear zmalał o 16,7 proc.
Dołącz do dyskusji: Answear: prawie 1 mld zł rocznej sprzedaży, 36 proc. w górę