SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bankowość internetowa najczęstszym problemem klientów banków

28% klientów przyznaje, że w ciągu ostatniego pół roku zgłaszało w swoim banku jakikolwiek problem. Najczęściej robili to klienci BGŻ BNP Paribas, a najrzadziej ING Banku Śląskiego. Pytania klientów najczęściej dotyczyły bankowości internetowej - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Najczęściej problemy zgłaszają klienci banków BGŻ BNP Paribas, Citi Handlowy oraz Raiffeisen Polbanku, najrzadziej zaś ING Banku Śląskiego, Alior Banku oraz Banku Pekao SA.

44% respondentów twierdzi, że jest zadowolona ze sposobu rozwiązania ich problemu przez bank. Najwyższą satysfakcję deklarują klienci ING Banku Śląskiego, Credit Agricole i mBanku, najniższą zaś klienci BGŻ BNP Paribas oraz BZ WBK. Zdecydowanie najgorzej oceniany jest przez klientów czas rozwiązania problemu, a najlepiej kontakt z pracownikiem podczas zgłoszenia.

Banki różnią się od siebie typami problemów, z jakimi zgłaszają się do nich klienci. Problemy z bankowością internetową najczęściej zgłaszają klienci Banku Pocztowego oraz BGŻ BNP Paribas, najrzadziej zaś Alior Banku. Na opłaty i prowizje najczęściej narzekają klienci Alior Banku i Citi Handlowego, a najrzadziej Banku Pocztowego i Eurobanku.

Problemów z produktami najczęściej doświadczają klienci Banku Millennium, najrzadziej zaś klienci PKO Banku Polskiego. Z kolei problemy z bankowością mobilną najczęściej mają klienci Eurobanku i BZ WBK, a najrzadziej Banku BPH oraz mBanku. Natomiast problem polegający na wprowadzeniu w błąd przez pracownika najczęściej zgłaszają klienci Eurobanku, a najrzadziej PKO BP i BGŻ BNP Paribas.

Badanie "Bank doceniony przez klientów" jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 2016 r. Badaniem jest objętych 15 banków: Alior Bank, Bank BPH, Bank Millennium, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy, BGŻ BNP Paribas, BZ WBK, Citi Handlowy, Credit Agricole, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP i Raiffeisen Polbank. Liczebność próby dla każdego banku wyniosła ok. 250 klientów w każdej fali. Respondentami w badaniu były osoby w wieku 18-59 lat, które posiadają konto w banku.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia za pomocą mixu metod ilościowych: CAWI (epanel.pl) oraz TAPI (wywiady face-to-face realizowane przy użyciu tabletów w grupach demograficznych o niższej penetracji internetu - 20% wywiadów). W 2-giej fali badania (IV kw. 2016) zrealizowano 3175 wywiadów.

Dołącz do dyskusji: Bankowość internetowa najczęstszym problemem klientów banków

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zarol
Getin pewnie wysoko w rankingu, nie? Dziwię się w sumie, że nie w czołówce...
0 0
odpowiedź
User
pola
Ja jestem miło zaskoczona podejściem getina do klienta. Zadzwoniłam z problemem, spodziewałam sie słuchania przez 10 min melodyjek a poszło mega sprawnie i cżłowiek po drugiej stronie był naprawdę kompetentny
0 0
odpowiedź