SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Belgia reklamami chce poprawić wizerunek nadszarpnięty atakami terrorystycznymi

Po atakach terrorystycznych, które miały miejsce wiosną w Brukseli, Belgia ma problem z wizerunkiem. Władze państwowe mają nadzieję, że w jego poprawie pomoże zaplanowana kampania reklamowa.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Po tym jak w marcu doszło do ataków terrorystycznych w Brukseli, a na ulicach miasta pojawiło się wojsko, w mieście ubyło turystów. Z niektórych przytaczanych raportów wynika, że biznes hotelarski notuje od tego czasu ok 40 proc. spadek przychodów.

W miniony piątek władze Belgii poinformowały, że zamierzają przeznaczyć 4 mln euro na kampanię public relations, która ma poprawić wizerunek kraju. Dwuletnia kampania pod roboczym hasłem „Pozytywna Belgia” ma ruszyć w październiku tego roku. Ma rozwiązać obecne problemy turystyczne i biznesowe - uspokoić zaniepokojonych turystów i inwestorów. Pokazać wszystko co najlepsze do zaoferowania ma Belgia.

Kampania jest na etapie przygotowań i wiele szczegółów jest dopiero dopracowywanych. Jedną z aktywności ma być promowanie belgijskich interesów poza granicami kraju przez urzędników . Niewykluczone, że do promocji kraju zostaną wykorzystane też wydarzenia sportowe, takie np. jak Tour de France czy igrzyska olimpijskie. Denis Dubrulle, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Federate, wskazuje, że ponieważ większość cudzoziemców kojarzy Belgię tylko z Brukselą, to żeby zmienić wizerunek kraju, najpierw trzeba zmienić wizerunek samej Brukseli.

Zapowiedział, że jego agencja jest zainteresowana udziałem w tej kampanii, ale pod warunkiem, że jej elementami nie będą jedynie piękne zdjęcia czy cukierkowe filmy promocyjne. W jego ocenie kampania musi być oparta na długofalowej wizji i pokazywać, że Bruksela jest bezpiecznym miastem dla mieszkańców, turystów, inwestorów. Dubrulle uważa, że akcja powinna też pokazać, że to miasto wciąż żyje i spowodować by ludzie nazwy Bruksela nie kojarzyli jedynie z miejscem ataków terrorystycznych.

Dołącz do dyskusji: Belgia reklamami chce poprawić wizerunek nadszarpnięty atakami terrorystycznymi

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lewactwo zagoniło się w kozi róg
Do kogo skierowana będzie ta kampania, dla "imigrantów"? :)
odpowiedź
User
reklama
Przyjedź do nas! U nas się rozerwiesz! :)
odpowiedź