SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Bicie, czas z tym skończyć” w kampanii Rzecznika Praw Dziecka (wideo)

Rzecznik Praw Dziecka rozpoczął kampanię społeczną pod hasłem „Bicie, czas z tym skończyć” sprzeciwiającą się stosowaniu przemocy wobec dzieci. Akcję przygotowały firmy Telescope i Papaya Films oraz reżyser Jan Komasa.

Bohaterką kampanii jest starsza pani, która z perspektywy czasu żałuje, że podnosiła rękę na własne dzieci. - Biciem niczego się nie nauczy, strach nie jest sposobem na wychowanie - przyznaje.

Cele kampanii to nagłośnienie problemu przemocy wobec dzieci oraz zmiana postaw społecznych, przede wszystkim obniżenie poziomu agresji i aprobaty dla stosowania jakichkolwiek form bicia. Jak wynika z badań przeprowadzonych w br. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka przez TNS Polska, 58 proc. Polaków wyraża aprobatę wobec stosowania klapsów, a 26 proc. uznaje bicie dzieci za skuteczną metodę wychowawczą.

- Ponad połowa Polaków aprobuje uderzanie dziecka – taka informacja zobowiązuje do podjęcia kolejnych intensywnych działań. Kampanią „Bicie, czas z tym skończyć” chcemy głośno powiedzieć, że lanie i klaps są jedynie wyrazem frustracji i braku cierpliwości, nie właściwą metodą wychowawczą - podkreśla Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak. - W Polsce potrzebna jest dalsza szeroka edukacja społeczna o przemocy w wychowaniu i o prawach dziecka. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka wynika, że jedynie co trzeci Polak wie o prawnym zakazie bicia dzieci, zapisanym w polskim prawie w 2010 r. - dodaje prof. Ewa Jarosz z Uniwersytetu Śląskiego.

W poprzedniej kampanii Rzecznika Praw Dziecka dotyczącej tego problemu Jerzy Radzwiwiłowicz w demonicznym wcieleniu przekonywał, że „bicie uczy, ale tylko złych rzeczy”. Natomiast wiosną br. przeprowadzono akcję „Kocham. Nie biję” z udziałem Omeny Mensah, Magdaleny Różczki i Marcina Perchucia.

Nowa kampania będzie prowadzona w telewizji, radiu, kinach, na outdoorze (nośniki w kilku miastach) oraz w internecie (m.in. strona Niedlabicia.pl, aktywności w social media).

Kreacją kampanii zajęła się agencja Telescope, spot wyreżyserował Jan Komasa, a wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films.

Dołącz do dyskusji: „Bicie, czas z tym skończyć” w kampanii Rzecznika Praw Dziecka (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
To już pożar, a Pan Ładny zapewne będzie mówił, że to niedogaszony pet w popielniczce.
odpowiedź
User
Janusz
Niech każdy rodzic sam decyduje w kwestii swojego dziecka.
odpowiedź
User
zaraz zaraz....
Tu nie o strach chodzi, tylko o dyscypline!!! Jakos kiedys sie lało za wieksze grzechy i przewinienia i czlowiek dobrze na tym wychodzil. Jak dostal w skore, to wiedzial, co mu wolno, a czego nie. Teraz tknac dziecka nie mozna - zlapac za ucho, dac klapa, pacnac w czape, pogrozic palcem, nakrzyczec.... kogo my wychowamy??? Kopanie, rzucanie o sciane - to jest ohydne, ale sprawiedliwa kara wymierzona na 4 litery - to jest dobre wychowanie na przyszlosc. Dlaczego wrzucono to do jednego wora!!! Opamietac sie, poki czas...... bo beda nas lac nasze wlasne dzieci.....
odpowiedź