SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BMW ma nowe logo. "Dostosowanie do młodego klienta, który żyje w cyfrowym świecie”

Koncern motoryzacyjny BMW wprowadza nowe logo. Firma pokazała je prezentując nowy koncepcyjny elektryczny model i4. Dzięki tej zmianie firma chce być postrzegana jako bardziej otwarta i dostępna.

Nowe logo BMW nadal ma kształt okręgu, na którego zewnętrznej stronie widnieje napis BMW. W środkowym okręgu zachowano biało-niebieskie barwy, które - jak podkreśla firma - jest hołdem dla Bawarii, z której BMW się wywodzi.




Podstawową zmianą, bardzo radykalną jest zrezygnowanie z czarnej barwy na zewnętrznej ramce okręgu. Zastąpiono ją przezroczystością, co oznacza, że tło logo będzie zależało od wersji kolorystycznej samochodu. Zewnętrzny pierścień znaku jest teraz biały. Ponadto nowe logo nie ma już trójwymiarowego charakteru, teraz jest płaskie.

Jens Thiemer, senior vice president customer&brand BMW w BMW Group powiedział, że BMW musi dostosować się do  młodego pokolenia klientów, który „żyje w cyfrowym świecie. - Nowe logo i design marki symbolizują znaczenie marki dla mobilności oraz radości z jazdy w przyszłości - powiedział Thiemer. Dodaje, że skoro „BMW staje się marką relacyjną”, nowe logo zachęci klientów do ponownego odkrycia marki z jej historią i produktami.


Dzięki wprowadzonym zmianom wizualnym i tożsamościowym BMW chce być postrzegane jako bardziej otwarte i bardziej dostępne. - A przezroczyste logo zostało zaprojektowane tak, aby promieniować większą otwartością i jasnością - podkreślił Thiemer.

BMW nie podaje nazwy agencji, która pracowała nad jej nowym znakiem.

W motoryzacji przezroczystość nie pomaga

- Każda zmiana niesie za sobą jakąś kontrowersję. BMW starało się dość dokładnie wytłumaczyć, skąd ta zmiana i czemu służy, ale… Mnie te argumenty nie przekonują - otwartość, cyfryzacja - tak to z tego logo widać, ale dla mnie to nie jest BMW. Ta marka zawsze reprezentowała archetyp bohatera, dawała jej klientom poczucie siły, przewagi, wyjątkowości, czyniła z nich właśnie bohaterów. Nie bardzo umiem dostrzec jak przezroczyste logo miałoby utrzymać ten archetyp. Moim zdaniem w motoryzacji, samochodach, w marce ze sportowym pazurem przezroczystość nie pomaga. Brak barw, wyrazistości skutkuje uniwersalnością, a ta z kolei gubi emocje i przekształca je w funkcje. Nie chcę funkcyjnego BMW - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marcin Kalkhoff, partner w BrandDoctor.

Dołącz do dyskusji: BMW ma nowe logo. "Dostosowanie do młodego klienta, który żyje w cyfrowym świecie”

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
omd
Jak wyprane w Perwollu. Bezbarwne, bez energii, bez pasji.
odpowiedź
User
leo
Pewnie myśleli nad tym rok i wydali ok 1mln EUR.
Fajnie mają tacy graficy. :)
odpowiedź
User
grafik
fajnie wygląda, zwłaszcza w fizycznej formie, nie mogę się doczekać aż na żywo zobaczę.
odpowiedź