BROK Export i BROK Sambor od lipca w nowej szacie
Od połowy czerwca br. browar w Koszalinie, należący do Royal Unibrew Polska, rozpoczął sprzedaż piwa BROK Export i BROK Sambor w nowej szacie graficznej.
Jednocześnie ze zmianą etykiet na butelkach zwiększył się asortyment koszalińskiego browaru - od lipca br. można kupić piwo BROK Sambor także w 500 ml puszce.
Zmiana etykiet butelek BROK Export i BROK Sambor poprzedzona została badaniami konsumenckimi. Badania jakościowe i ilościowe przeprowadzone zostały w lutym i marcu br. przez Instytut Badawczy IQS & Quant Group na grupie 200 osób na Pomorzu Zachodnim oraz na ogólnopolskiej próbie 300 osób. Wg badań konsumenci uznali zaproponowane etykiety BROK Export i BROK Sambor za zdecydowanie bardziej atrakcyjne od etykiet dotychczasowych. Nowe etykiety wychodzą więc naprzeciw ich oczekiwaniom: są czytelne, nowoczesne i w zdecydowanie większym stopniu oddają charakter piwa, podano w komunikacie.
Zmiany w wyglądzie etykiet objęły liternictwo, kolorystykę oraz rozmieszczenie poszczególnych elementów. Logotyp BROK w wyniku zaokrąglenia liter stał się bardziej elegancki i cieplejszy w odbiorze, a dzięki wprowadzeniu złotych wewnętrznych linii zyskał na świeżości i przejrzystości. Litera „O” w słowie BROK, nad którą widnieje korona została nieco wyprostowana stając się solidną podstawą dla korony. Sama korona nie uległa mocnej zmianie – poprawiono tylko jej linie i cienie. Zmianie uległa również szarfa, na której umieszczony został napis BROK. Nabrała nieco ciemniejszego, bogatszego koloru, a czarny gradient dodał jej elegancji. Na nowych etykietach nadal widnieje kłos zboża oraz medale, ale już tylko w formie małych, prostych ikon.
„Opakowanie i etykieta piwa BROK Export zostały przygotowane pod kątem młodszych, bardziej aspiracyjnych konsumentów. Zielona butelka jest nowoczesna i modna, a szata graficzna etykiety utrzymana w chłodnej eleganckiej tonacji, co podkreśla świeży, wyjątkowy smak piwa BROK Export.” – powiedziała Kinga Ostrowska, Brand Manager Royal Unibrew Polska.
Na etykietach BROK Export i BROK Sambor dużą rolę odgrywa logo pokazane na belce w kolorze głębokiej czerwieni oraz zielony owal, który jest elementem wspólnym dla obu etykiet. Oba opakowania różnią się kolorem wypełnienia środkowej części etykiety oraz liternictwem subbrandu. W przypadku etykiety piwa BROK Sambor zastosowano tradycyjny złoty kolor podkreślający jakość piwa, który jest zestawiony z ciemną, naturalną i typowo „piwną” zielenią oraz ciepłym i przyjaznym beżem. Powiększeniu uległ subbrand Sambor, który zachował tradycyjny i czytelny kształt liter, jednak jego kolorystyka zmieniła się na ciemną zieleń spójną z ciemnozielonym owalem. Na etykiecie BROK Export dominującym kolorem jest biel i „nowoczesne” srebro, które doskonale kontrastują z zielenią, występująca w dwóch odcieniach – naturalnym ciemnym, „piwnym” oraz jasnym, podkreślającym świeżość i młodość piwa.
„BROK Sambor jest postrzegane przez konsumentów jako piwo regionalne i tradycyjne. Dlatego też Royal Unibrew Polska wprowadzając nowe etykiety starał się nadać im ciepły, przyjazny wygląd, który zadowoli przywiązanych do tradycji mieszkańców regionu. Mam nadzieję, że nowe opakowanie regionalnego piwa BROK Sambor zainteresuje również odwiedzających Pomorze turystów poszukujących lokalnych doznań smakowych.” – powiedziała Kinga Ostrowska, Brand Manager Royal Unibrew Polska.
Wprowadzenie nowych etykiet piw BROK Export i BROK Sambor wsparte będzie kampanią wizerunkową marki w Koszalinie oraz wybranych miejscowościach nadmorskich (Kołobrzeg, Ustronie Morskie, Mielno, Darłowo, Ustka). W kampanii wykorzystane zostaną media standardowe takie, jak billboardy oraz niestandardowe – megaboardy na ścianach budynków, flagi na głównych ulicach miast i transit advertising.
Dołącz do dyskusji: BROK Export i BROK Sambor od lipca w nowej szacie