SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BZ WBK osiem razy więcej na reklamę, Plus i Play ponad 100 proc. w górę (TOP 10 reklamodawców)

W październiku br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) Banku Zachodniego WBK były prawie ośmiokrotnie większe niż rok wcześniej, a budżety operatorów sieci Plus i Play - ponad dwa razy wyższe. Wzrosły też wydatki liderującego Aflofarmu.

BZ WBK w październiku br. cennikowo na reklamy w mediach innych niż internet przeznaczył 47,15 mln zł, podczas gdy rok wcześniej jego wydatki wyniosły tylko 6,03 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że budżet reklamowy banku wzrósł w skali roku aż o 682 proc.

Zwiększone wydatki BZ WBK wynikają z prowadzonej od początku października kampanii z udziałem Kevina Spacey’ego, zapowiadanej jako największa akcja marketingowa w historii banku. W październikowych spotach Spacey reklamował Konto Godne Polecenia, aplikację mobilną i kredyt dla firm oferowane przez bank (przeczytaj więcej i zobacz spoty), a od połowy listopada wspiera promocję świąteczną (obejrzyj to).

Wśród telekomów największe wzrosty wydatków reklamowych zanotowały Polkomtel (operator sieci Plus) i P4 (operator Play). Pierwszy w październiku cennikowo przeznaczył na reklamy o 29,94 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 174,5 proc. w górę), a drugi - o 21,05 mln więcej (102,4 proc. w górę). Jesienią Polkomtel mocno reklamował internet mobilny w Plusie, porównując go z Neostradą, co wywołało zarzuty ze strony Orange oddalone przez sądy (więcej na ten temat). Natomiast P4 z udziałem celebrytów promował odświeżone taryfy w Play, zapowiadając uruchomioną w tej sieci w połowie listopada usługę szybkiego internetu mobilnego - 4G LTE.

Mocno zwiększyły się też cennikowe wydatki PTK Centertela, operatora Orange - o 28,96 mln zł, co oznacza 170,4 proc. w górę. Przy czym jednocześnie budżet Telekomunikacji Polskiej zmalał w skali roku z 32,19 mln zł do zaledwie 4,05 mln zł. Przepływy wydatków reklamowych między firmami są związane z przygotowaniami do ich fuzji - od początku 2014 roku będą działać razem jako Orange Polska (przeczytaj o tym więcej).

Będący zdecydowanie największym reklamodawcą na naszym rynku Aflofarm Farmacja Polska w październiku cennikowo przeznaczył na reklamy 101,14 mln zł, o 20,75 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 25,8 proc.). W górę poszły też wydatki drugiej firmy farmaceutycznej w czołówce, USP Zdrowie - o 11,9 mln zł (wzrost o 35 proc.).

>>> Aflofarm wrócił z reklamami do radia, ale nie kosztem telewizji

Niewielkie spadki cennikowych budżetów reklamowych zanotowały natomiast koncerny z sektora FMCG: Procter & Gamble DS Polska (o 485 tys. zł, czyli o 0,8 proc. w dół) oraz Ferrero Polska (o 531 tys. zł, czyli o 0,9 proc. w dół). Z kolei wydatki Metro Group (właściciela sieci Real, Media Markt, Saturn i Metro & Makro Cash and Carry) zmalały o 896 tys. zł (to spadek o 2,5 proc.).

Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

X.2013

X.2012

Aflofarm Farmacja Polska

101 138 424 zł

80 385 405 zł

Procter & Gamble DS Polska

61 905 816 zł

62 390 730 zł

Ferrero Polska

57 850 409 zł

58 381 905 zł

Bank Zachodni WBK

47 155 730 zł

6 032 945 zł

Polkomtel

47 096 331 zł

17 159 546 zł

L'Oreal Polska

45 827 034 zł

32 737 695 zł

USP Zdrowie

45 809 385 zł

33 919 945 zł

PTK Centertel

45 113 059 zł

16 147 316 zł

P4

41 620 767 zł

20 565 649 zł

Metro Group

34 726 748 zł

35 623 216 zł

wszyscy reklamodawcy

3 049 770 324 zł

2 601 919 587 zł

 

Dołącz do dyskusji: BZ WBK osiem razy więcej na reklamę, Plus i Play ponad 100 proc. w górę (TOP 10 reklamodawców)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl