SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ dąży do fuzji na rynku płatnej telewizji

Grupa Canal+ złożyła afrykańskiej firmie MultiChoice ofertę fuzji. Francuzi są gotowi zapłacić za 2,5 mld euro za biznes, którego częściami są platforma cyfrowa DStv i kanały SuperSport.

Canal+ od kilku lat konsekwentnie zwiększa udziały w MultiChoice. W lipcu ub.r posiadał ich 31,7 proc., co czyni go największym udziałowcem. Od jakiegoś czasu spekulowało się, że francuska grupa będzie dążyć do całkowitego wchłonięcia firmy, aby stać się wiodącym dostawcą płatnej telewizji w Afryce. W środę firma zaproponowała zarządowi MultiChoice za te akcje cenę, która ma stanowić 40 proc. premię w stosunku do wartości udziałów afrykańskiego gracza. Warunkiem byłoby uzyskanie zgody organów licencyjnych z Republiki Południowej Afryki.

Canal+ już w 2017 roku chciał przejąć MultiChoice. Wówczas oferta została odrzucona przez właściciela spółki, czyli firmę Naspers, do której kiedyś należały m.in. portal aukcyjny Allegro, portal o tematyce gospodarczej Bankier.pl, porównywarka cen Ceneo, komunikator Gadu Gadu, serwis społecznościowy Nasza Klasa i serwis streamingowy Showmax, który z końcem 2019 roku zakończył działalność w Polsce.

Showmax działa dalej na rynkach afrykańskich. W lutym ma dojść do relaunchu serwisu we współpracy z NBCUniversal, który objął w nim 30 proc. udziałów. Pozostałe zachowuje MultiChoice. W portfolio afrykańskiej firmy jest też platforma satelitarna DStv, płatny pakiet naziemny GOtv i kanały sportowe SuperSport, które pokazują m.in. mecze Premier League.

W tle podział Vivendi

Ostatnio rada nadzorcza Vivendi zatwierdziła podział konglomeratu na cztery podmioty. Canal+ ma skupiać się na działalności telewizyjnej i streamingowej, Havas na reklamowej, a Lagardère i Prisma Media na wydawniczo-dystrybucyjnej. Czwarta spółka ma mieć charakter inwestycyjny. Firma chce, żeby po ewentualnym połączeniu z MultiChoice wejść także na giełdę w RPA.

- Połączenie Canal+ i MultiChoice umożliwiłoby stworzenie globalnej grupy medialnej. Inwestycje w treści lokalne i sport byłyby bardziej znaczące, obie grupy mogłyby inwestować we wspólną platformę technologiczną, o szerszym zasięgu geograficznym - podał Canal+ w komunikacie. Firma działa w krajach francuskojęzycznych Afryki od ponad 30 lat.

Fuzje na rynku płatnej telewizji z udziałem Canal+ nie są niczym nowym. W 2002 roku w Polsce skonsumowano połączenie platform cyfrowych Cyfra+ i Wizja TV. Dekadę później doszło do fuzji Cyfry+ i n, po której powstała platforma nc+, obecnie noszącą nazwę Canal+.

Kilka miesięcy temu informowaliśmy, że Grupa Polsat Plus zarejestrowała w Urzędzie Patentowym znaki słowne Polsat+ i Polsat Box+. - Rejestrujemy wiele różnych znaków, co nie znaczy, że ze wszystkich korzystamy - tłumaczył w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat. Później wiceprezes Cyfrowego Polsatu Maciej Stec chwalił współpracę programową z Canal+. 

Dołącz do dyskusji: Canal+ dąży do fuzji na rynku płatnej telewizji

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek Atomek
W Polsce to mam wrażenie, ż eoni chcą się zwinąć. Kiedyś to była marka, w połączeniu z HBO miałeś to co najlepsze. Teraz C+ to blady cień tego czym było.
odpowiedź
User
Michelle
W Polsce to mam wrażenie, ż eoni chcą się zwinąć. Kiedyś to była marka, w połączeniu z HBO miałeś to co najlepsze. Teraz C+ to blady cień tego czym było.

Obecnie wartość tego co mają to..20-25zł
HBO niestety drożeje, a w USA dorzucają kicz i tandetę z telewizji. Której nikt o zdrowych zmysłach nie chce, nie będzie za to płacić.
odpowiedź