Cannes Lions Festival stawia na CSR, partnerem Deloitte Digital
Organizatorzy tegorocznej edycji międzynarodowego festiwalu kreatywności Cannes Lions zobowiązali się do aktywizacji na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości i uczynienia festiwalu wydarzeniem bardziej przyjaznym dla środowiska. Pierwszym oficjalnym partnerem w tym zakresie zostało Deloitte Digital.
W ramach wieloletniej inicjatywy mającej na celu zmianę wpływu branżowej imprezy na środowisko, organizatorzy Cannes Lions Festival zobowiązali się do znacznego zmniejszenia ilości jednorazowego plastiku podczas tegorocznej edycji festiwalu. - Zmiany klimatyczne to globalny kryzys, a marketerzy i reklamodawcy mają wyjątkową pozycję, by podnosić świadomość i zachęcać do działania w sposób, którego inni nie znają - powiedział Philip Thomas, przewodniczący Cannes Lions. - Cannes Lions jest platformą do angażowania najlepszych kreatywnych umysłów i zachęcania ich do przyjęcia zrównoważonego rozwoju, aby zapewnić przyszłość naszego świata. Wykraczamy poza podnoszenie świadomości w celu prowadzenia rozmów, które tworzą działania w naszej branży. Współpracujemy z Deloitte Digital, aby zapewnić, że nasza społeczność zdaje sobie sprawę z roli, jaką wszyscy możemy odegrać w zmniejszaniu naszego wpływu na zmiany klimatu - dodał.
W ramach tego partnerstwa Deloitte Digital dostarczy szklane butelki na wodę dla wszystkich delegatów Cannes Lions. Będą mieć ekskluzywne wzornictwo i nie będą ologowane, aby mogły być użytkowane po zakończeniu imprezy. Inicjatywa ma też zachęcić uczestników do wprowadzania niewielkich, stopniowych zmian, które z czasem mogą mieć duży wpływ na środowisko. W ciągu tygodnia uczestnicy Cannes Lions Festival zużywają ok. 150 tys. plastikowych butelek.
Stacje do uzupełniania wody będą zlokalizowane w wybranych miejscach festiwalu i wyposażone w technologię lokalizacji, dzięki czemu delegaci będą mogli łatwo znaleźć najbliższą stację napełniania za pośrednictwem aplikacji Closca. Uczestnicy będą zachęcani do dzielenia się odpowiednimi zdjęciami, filmami i opowiadaniami z #mylastplasticbottle w mediach społecznościowych.
Aby jeszcze bardziej zmniejszyć ilość szkodliwych odpadów wytwarzanych podczas festiwalu, torby delegatów Cannes Lions są wykonane z całkowicie biodegradowalnych materiałów i są przekazywane delegatom bez żadnych materiałów papierowych. Ponadto podczas imprezy będą używane papierowe kubki do recyklingu i kartony z wodą z kolei tworzywa sztuczne używane w Cannes Lions Closing Party zostaną poddane recyklingowi przez Carlton Hotel, miejsce mające certyfikat Green Globe od ponad ośmiu lat.
- Cannes Lions to siła kreatywności. W tym roku cieszymy się, że możemy współpracować z Festiwalem, aby skuteczniej pokazać związek między kreatywnością i zrównoważonym rozwojem - powiedziała Alicia Hatch, dyrektor Deloitte Consulting LLP i dyrektor ds. marketingu w Deloitte Digital. - Tegoroczny festiwal to kolejny krok na drodze do zostania zrównoważonym wydarzeniem.
Wydarzenia na dużą skalę wywierają wpływ na środowisko i choć wiemy, że nie jesteśmy w stanie samodzielnie rozwiązać problemu zmian klimatycznych, każda inicjatywa mająca na celu zwiększenie świadomości ekologicznej pomaga - dodała.
Ta inicjatywa na rzecz zrównoważonego rozwoju ma miejsce rok po wprowadzeniu przez organizatorów festiwalu kategorii „ Celów zrównoważonego rozwoju” (SDG), która uznaje pracę wykorzystującą kreatywność mającą pozytywny wpływ na świat.
W zgłoszeniach do tej kategorii trzeba wykazać, w jaki sposób dane działania przyczyniły się do realizacji agendy na rzecz zrównoważonego rozwoju w 2030 r.
Zawodnicy Young Lions na tegorocznym festiwalu będą również mieli za zadanie rozwiązywać wyzwania związane z SDG w ciągu doby, aby stworzyć kreatywne odpowiedzi na briefy charytatywne. Ponadto drugie doroczne Hackathon „Zmiana na dobre” w Cannes Lions współpracuje z ogólnoświatową inicjatywą „Obywatelska nauka o Ziemi” i globalną nauką o Ziemi , aby pomóc obywatelom w rozwiązaniu kluczowych wyzwań środowiskowych stojących przed ludzkością w XXI wieku. Twórcy i technolodzy z całego świata są proszeni o stawienie czoła najbardziej palącym problemom środowiskowym na świecie, w tym; jakość powietrza, jakość wody, bioróżnorodność, zanieczyszczenie i zdrowie ludzkie. Najlepszy projekt otrzyma środki finansowe od Amazona na wdrożenie pomysłów.
Dołącz do dyskusji: Cannes Lions Festival stawia na CSR, partnerem Deloitte Digital