Cannes: Nowe przebojowe formaty telewizyjne
Podczas targów telewizyjnych MIPCOM zaprezentowano programy cieszące się - w ostatnich miesiącach - największą popularnością. Najnowszy trend to odgrywanie ról 'pięknych, sławnych i bogatych'.
Virginia Mouseler The Wit, z firmy zbierającej dane o najlepszych produkcjach telewizyjnych z 40 krajów świata, zaprezentowała we wtorek w Cannes formaty cieszące się ostatnio największą popularnością na całym świecie.
W dalszym ciągu ogromnym powodzeniem cieszą się wszelkiego rodzaju teleturnieje oparte na umiejętności skojarzeń arytmetycznych lub na ogólnej wiedzy uczestników. Wymienione zostały programy o wdzięcznych angielskich nazwach m.in.: SET FOR LIFE, POKER FACE, 1 MILLION OF WHAT, PRIZE SWAP. Oczywiście za każdym razem uczestnik może wygrać niebotyczną sumę pieniędzy.
Nieco bardziej wymyślna podkategoria teleturniejów i quizów dotyczy "celebrities", czyli gwiazd, VIP-ów i osób publicznych. Tutaj z reguły kandydaci do nagrody odpowiadają na pytania dotyczące popkultury, jak w THE WORLD SERIES OF POP CULTURE albo CHAIN REACTION. Czasami produkcje zawierają elementy komiczne - w STAR FACE stosuje się zabawne porównania, np. bohatera serialu "Zagubieni" o nazwisku Sawyer przeciwstawia sie Tomkowi Sawyerowi z powieści Marka Twaina. Natomiast we włoskim show CULTURA MODERNA bohaterowie naśladują gwiazdy, a potem zgadują nazwiska innych znanych osobowości.
Następny rodzaj programów dotyczy seksu i miłości. Spośród nich zaprezentowano AKADEMIĘ SEKSU. W programie kilka męsko-damskich par namiętnie ćwiczy teorię pod okiem surowej nauczycielki, aby potem zastosować swoje umiejętności w praktyce przed telewizyjnymi kamerami. U nas program pokazywała Telewizja Polsat.
Spośród innych romantyczno-łóżkowych show dużą popularnością cieszy się format FIND WENDY A HUSBAND w którym tytułowa Wendy wybiera męża spośród kilkudziesięciu ochotników. Z kolei w UNDERCOVER LOVER sześć urodziwych panien szuka partnera wśród 40 przystojnych kawalerów.
W dalszym ciągu triumfy świecą konkursy talentów, takie jak AMERICA'S GOT A TALENT, w którym jury pod wodza Davida Hasselhofa ocenia grających na pile, brzuchomówców i innych oryginalnych uczestników. Nie zapomniano o formatach z udziałem amatorów-wokalistów. Tym razem pokazano show, w którym uczestniczki wykazywały się talentem w odtwarzaniu postaci z musicali.
Zdarzały się również produkcje bardziej ambitne. W FAMILY AFFAIR trzy rodziny konkurują ze sobą prowadząc własny biznes. Nie zabrakło też programów, którymi u nas z pewnością od razu zainteresowałaby się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. W SOLITARY ludzie przebywają odizolowani od świata w zamknięciu przypominającym ciasny sześcianu z filmu "Cube". Po ich reakcjach można zauważyć, że po opuszczeniu programu wizyta u psychologa będzie im potrzebna.
Jednak największe emocje wzbudziły komediowe formaty, w których uczestnicy udają postacie z romansów, horrorów i komedii, jak w japońskim SCENE THAT! lub THANKS GOD YOU'RE HERE. W jednym z takich show bezwzględnie sparodiowani zostali David i Victoria Beckhamowie. Po okresie promowania różnorodnych “przypadkowy gwiazd” wracają więc czasy, kiedy wypada się czymś wykazać, najlepiej zdolnościami aktorskimi.
Wśród prezentowanych formatów zabrakło polskich produkcji. Nie jest jednak tak źle, ponieważ Virginia Mouseler w rozmowie z wortalem Wirtualnemedia.pl przyznała, że zna i lubi prowadzony przez Krzysztofa Ibisza teleturniej "Gra w ciemno" (angielska nazwa – "Clueless").
Targi MIPCOM, które do 13 października potrwają w Cannes, to impreza o globalnym znaczeniu dla branży zajmującej się telewizją, video i DVD, nowymi mediami, Internetem oraz telefonią komórkową. Wśród uczestników targów znajdują się producenci, kupujący i sprzedający kontent, finansiści oraz dystrybutorzy produkcji rozrywkowych w mediach elektronicznych.
Dołącz do dyskusji: Cannes: Nowe przebojowe formaty telewizyjne