Carat z medialnym budżetem Nokii
Dom mediowy Carat wygrał przetarg na globalne planowanie i zakup mediów dla firmy Nokia.
Wchodząca w skład grupy Aegis agencja pokonała w finałowej walce o warty około 300 milionów funtów budżet dom mediowy ZenithOptimedia (Publicis Groupe).
We wcześniejszej fazie z rywalizacji wyeliminowane zostały Universal McCann (Mediabrands) i PHD (Omnicom), a całkowicie z udziału w przetargu zrezygnował MediaCom (WPP Group), dotychczas obsługujący w tym zakresie fińską firmę w Europie, Azji i USA.
Carat ma przejąć medialne obowiązki największego producenta telefonów komórkowych na świecie w III kwartale bieżącego roku.
Przetarg na medialny budżet nastąpił po serii zmian, jakie we wcześniejszych miesiącach w zakresie globalnych działań reklamowych poczyniła Nokia. W listopadzie ubiegłego roku firma zrezygnowała z usług Lowe London i wybrała agencję Wieden & Kennedy do obsługi globalnego budżetu reklamowego telefonów z serii N. Z kolei w lutym tego roku Nokia podzieliła swój globalny budżet reklamy cyfrowej między należącą do Aegis Group sieć Isobar i dotychczas obsługującą w tym zakresie firmę amerykańską agencję kreatywną R/GA.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Carat z medialnym budżetem Nokii