„CD Action” na czele sprzedaży pism komputerowych. Ostro w dół „PC World”
W październiku 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży wśród magazynów komputerowych i o grach umocnił się „CD Action”, który zanotował największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „PC World”.
Sprzedaż ogółem magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2014 roku wyniosła 77 472 egz., czyli o 14,73 proc. mniej niż w październiku 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 56 226 egz., po spadku o 18,68 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 9,41 proc. do 47 454 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem aż o 40,52 proc. i wyniosła 10 836 egz.
ZKDP | październik | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
CD Action | 127 994 | 77 472 | 77 472 | 127 965 | 90 857 | 90 857 |
PC Format | 120 000 | 56 226 | 56 226 | 123 000 | 69 138 | 69 138 |
Komputer Świat | 69 949 | 47 454 | 47 454 | 59 963 | 43 372 | 43 372 |
Chip | 18 200 | 13 785 | 13 785 | 23 000 | 16 059 | 16 059 |
PC World | 18 400 | 10 836 | 10 836 | 32 000 | 18 217 | 18 217 |
W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 15,31 proc.) pochwalić się mógł „Komputer Świat”. Z kolei najwięcej stracił „CD Action” - było to 24,51 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
CD Action | 127 994 | 77 472 | 77 472 | 129 990 | 102 623 | 102 623 |
PC Format | 120 000 | 56 226 | 56 226 | 120 996 | 50 117 | 50 117 |
Komputer Świat | 69 949 | 47 454 | 47 454 | 51 984 | 41 153 | 41 153 |
Chip | 18 200 | 13 785 | 13 785 | 18 300 | 13 739 | 13 739 |
PC World | 18 400 | 10 836 | 10 836 | 18 500 | 10 949 | 10 949 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD Action” na czele sprzedaży pism komputerowych. Ostro w dół „PC World”