SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CDA ma 129 tys. subskrybentów sekcji Premium. 18,5 mln zł wpływów w br.

Spółka CDA (poprzednio CwMedia), wydawca serwisu CDA.pl, w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowała - według wstępnych, szacunkowych danych - ok. 18,5 mln zł wpływów. Z płatnej oferty CDA Premium we wrześniu korzystało 129 tys. użytkowników.

W komunikacie CDA podało, że w minionym kwartale sprzedano 375,5 tys. pakietów dostępu do CDA Premium na różne okresy, o 57 proc. więcej niż rok wcześniej. Ponieważ jednocześnie część użytkowników rezygnowało z tej usługi, we wrześniu korzystało z niej 129 tys. subskrybentów.

Oferta CDA Premium pojawiła się na początku 2016 roku, obejmuje kilka tys. materiałów, głównie filmy, bajki i seriale. Dostęp na 30 dni kosztuje 19,90 zł, można też od razu kupić dostęp na 90 dni za 59,70 zł i 180 dni za 99,50 zł. Wcześniej dostępny jest 14-dniowy okres darmowy.

Na koniec 2016 roku z CDA Premium korzystało 42 tys. użytkowników, w połowie ub.r. - 74,7 tys., a na początku stycznia br. ich liczba przekroczyła 100 tys.

Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. sekcja CDA Premium zanotowała 2,75 mln użytkowników i 19,13 mln odsłon.

CDA Premium zapewnia ponad 90 proc. wpływów firmy

W pierwszych trzech kwartałach br. CDA zanotowało ok. 18,5 mln zł wpływów, a od lipca do września br. - 6,6 mln zł. Firma podała, że w tym drugim okresie ponad 92 proc. przychodów zapewniły opłaty za dostęp do CDA Premium, a niecałe 8 proc. - emisja reklam użytkownikom korzystającym z CDA Premium przez okres darmowy.

Firma na początku br. uruchomiła własny dział sprzedaży reklam. Zrezygnowała też ze sprzedaży powierzchni reklamowej - poprzez platformy aukcyjne - przy materiałach zamieszczanych przez internautów. - W związku z powyższym, wygenerowane w III kwartale 2018 r. przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej na portalu pochodzą głównie z emisji reklam przy materiałach pochodzących od zweryfikowanych użytkowników oraz partnerów i są to reklamy emitowane w modelu aukcyjnym oraz sprzedane przez biuro sprzedaży spółki w sekcji CDA Premium Free - opisano w komunikacie.

CDA prognozowało, że w całym br. osiągnie 25 mln zł wpływów ze sprzedaży. Przez pierwsze trzy kwartały firma zrealizowała 74 proc. tego planu.

Rozwój oferty CDA Premium powoduje, że spółka musi też płacić więcej podmiotom, od których pozyskuje oferowane tam treści (głównie dystrybutorom, wydawco i pośrednikom). W trzecim kwartale br. prowizje naliczone dla tych kontrahentów wyniosły ok. 3,3 mln zł. Szczegółowy raport za miniony kwartał firma opublikuje 8 listopada.

Pod koniec ub.r. wydawca CDA zaoferował inwestorom do miliona swoich nowych akcji po 5,5 zł za sztukę. Firma planowała wydać ok. 4 mln zł na projekty związane z marketingiem, 0,66 mln zł - na wynagrodzenia programistów, a 0,79 mln zł na inne kwestie dotyczące rozwoju serwisu.

Inwestorzy zapisali się tylko na 154 645 akcji CwMedia, co oznacza, że z ich sprzedaży spółka pozyska 850,5 tys. zł brutto.

Pod koniec września Giełda Papierów Wartościowych podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji CDA do obrotu. - Jako spółka dopełniliśmy wszystkich wymogów formalnych, stosujemy się do rygorów informacyjnych, zaproponowany też został termin debiutu. Czekamy na dalsze decyzje Giełdy - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Wolfgang Laskowski, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju usług i rzecznik prasowy CDA.

CDA.pl na czarnej liście piratów

Stowarzyszenie Motion Picture Association of America (MPAA) chroniące prawa autorskie amerykańskich wytwórni filmowych umieściło polski CDA.pl na liście stron internetowych które zamieszczają pirackie treści wideo pochodzące m.in. z terenu USA. Według MPAA serwis jest obecnie najbardziej popularną piracką stroną internetową w Polsce.

Dołącz do dyskusji: CDA ma 129 tys. subskrybentów sekcji Premium. 18,5 mln zł wpływów w br.

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sf
Przepraszam, ale czy Wirtualne Media nie promują w tym momencie piractwa?
0 0
odpowiedź
User
ZatokaPiratów
Przepraszam, ale czy Wirtualne Media nie promują w tym momencie piractwa?

A Ty masz IQ = 50?
0 0
odpowiedź
User
internauta
A czy pisanie o wypadkach samochodowych promuje szybką jazdę?
0 0
odpowiedź