SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CDA z mniejszym wzrostem wpływów i 4,6 mln zł zysku, 337 tys. subskrybentów CDA Premium

W drugim kwartale br. przychody spółki CDA zwiększyły się rok do roku o 6,6 proc., dużo słabiej niż w poprzednich kwartałach. Na koniec czerwca z usługi CDA Premium korzystało 336,8 tys. subskrybentów, o 20 proc. więcej niż przed rokiem.

Jarosław Ćwiek, prezes CDA Jarosław Ćwiek, prezes CDA

Przychody CDA ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium w zeszłym kwartale wyniosły 16,01 mln zł, wobec 14,69 mln zł rok wcześniej.

Natomiast wpływy z reklam emitowanych przy bezpłatnych treściach na CDA.pl zmalały rok do roku z 771,4 do 339,1 tys. zł, a pozostałe przychody poszły w górę ze 116 do 260,7 tys. zł.

Koniec lockdownów i Euro 2020 na niekorzyść CDA

Wpływy firmy wzrosły dużo słabiej niż we wcześniejszych kwartałach. Przykładowo w pierwszym kwartale br. zwiększyły się rok do roku o 31 proc.

W sprawozdaniu firma tłumaczy do efektem wysokiej bazy z drugiego kwartału ub.r., kiedy po wybuchu epidemii „powszechny lockdown, izolacja, zamknięcie kin, restauracji sprzyjały konsumowaniu treści VOD”. Natomiast w minionym kwartale „miało miejsce luzowanie obostrzeń, a pogoda zachęcała do spędzania czasu na świeżym powietrzu, dodatkowo w czerwcu rozpoczęły się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej”.

CDA Premium z 337 tys. subskrybentów

Na koniec czerwca br. z CDA Premium (usługa kosztuje 19,90 zł miesięcznie, pierwsze 14 dni jest darmowe) korzystało dokładnie 336 824, co wobec 280 775 rok wcześniej oznacza wzrost o prawie 20 proc.

Udział CDA Premium w kwartalnych wpływach CDA zwiększył się rok do roku z 94,3 do 96,4 proc. W przypadku reklam nastąpił natomiast spadek z 4,95 do 2,04 proc.

Według badania Mediapanel w maju br. przeglądarkowa wersja CDA Premium zanotowała 3,32 mln użytkowników i 11,43 proc. zasięgu.

240 tys. zł na podatek od VoD, wyższy zysk

W minionym kwartale wydatki operacyjne CDA wyniosły 10,88 mln zł, wobec 10,18 mln zł rok wcześniej. Nakłady na usługi obce poszły w górę z 9,39 do 9,85 mln zł, a na wynagrodzenia - z 456,1 do 484,2 tys. zł.

Firma musi uiszczać wprowadzoną w połowie ub.r. składkę audiowizualną, określaną też jako podatek od VoD. W zeszłym kwartale przeznaczyła na tę daninę 240,1 tys. zł, przez co suma zapłaconych podatków i opłat wzrosła rok do roku z 15,6 do 247,8 tys. zł.

Kwartalny z5,39 do zysk sprzedażowy CDA zwiększył się z 5,72 mln zł, zysk operacyjny - z 5,39 do 5,69 mln zł, zysk brutto - z 5,41 do 5,69 mln zł, a zysk netto - z 4,37 do 4,61 mln zł.

W całym minionym półroczu przychody firmy poszły w górę rok do roku z 28,85 do 34,01 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 18,93 do 22,36 mln zł zysk operacyjny zwiększył się z 9,89 do 11,58 mln zł, a zysk netto - z 8,05 do 9,35 mln zł.

Od wiosny 2019 roku CDA jest notowane na rynku bocznym warszawskiej giełdy. W środę na koniec sesji kurs spółki wynosił 26 zł, co daje kapitalizację w wysokości 265,5 mln zł

Głównymi akcjonariuszami CDA są dyrektor generalny firmy Łukasz Ćwiek (ma 63,69 proc. walorów spółki) i jej prezes Jarosław Ćwiek (34,33 proc.). Pod koniec kwietnia CDA z zeszłorocznego zysku i kapitału zapasowego wypłaciło 18,33 mln zł dywidendy.

Dołącz do dyskusji: CDA z mniejszym wzrostem wpływów i 4,6 mln zł zysku, 337 tys. subskrybentów CDA Premium

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
proste
Piratzka banieczka pęka, boczny rynek, bye bye powoli ale skutecznie.
0 0
odpowiedź