Chińczycy bardziej lojalni wobec krajowych marek
Chińscy konsumenci preferują krajowe marki od marek zagranicznych.
Na czele opracowanego przez firmę Alix Partners rankingu marekcieszących się największym zaufaniem (China Brand Power Index)znalazły się cztery marki krajowe: Haier (w kategorii dobrakonsumpcyjne trwałego użytku), Hearttex (produkty do domu),Tsingtao (napoje alkoholowe) oraz Master Kong (napojebezalkoholowe) - informuje serwis Brandweek.
Tymczasem w pozostałych kategoriach czołowe miejsca zajęły markizagraniczne - Olay, Nike, Safeguard oraz Sony.
Firma AlixPartners opracowała ranking prosząc 5 tysięcykonsumentów o ocenienie każdej z kategorii na podstawie pięciumarketingowych preferencji: produktu, ceny, usługi, dostępu wsklepach oraz doświadczenia zakupowego.
W pięciu z ośmiu kategorii najważniejszym okazał się produktprzed usługą. Natomiast w pozostałych trzech kategoriach (produktydo domu, technologie oraz dobra konsumpcyjne trwałego użytku)najważniejsza była usługa.
źródło: Brandweek
Dołącz do dyskusji: Chińczycy bardziej lojalni wobec krajowych marek