Chrysler zmniejszy globalne nakłady na reklamę
Koncern motoryzacyjny Chrysler zapowiedział, że nawet jeśli otrzyma od amerykańskiego rządu ratującą jego finanse pożyczkę, to zmniejszy w przyszłym roku swoje globalne nakłady na reklamę.
Według źródeł zbliżonych do producenta, do którego należą takie marki jak Chrysler, Dodge i Jeep, zamierza on zmniejszyć swój przyszłoroczny budżet reklamowy o 100 do 150 milionów dolarów - informuje serwis Marketing Week.
W tegorocznym globalnym budżecie reklamowym firmy znalazło się 500 milionów dolarów - o 175 milionów dolarów mniej w porównaniu z poprzednim rokiem. Chrysler prowadzi obecnie rozmowy z amerykańskim kongresem, przed którym stara się o 7 miliardów dolarów pożyczki, mających mu pomóc przeżyć do czasu poprawy rynkowej sytuacji.
"Przyglądamy się w skali globalnej każdemu marketingowemu dolarowi. Jednocześnie nie możemy tak po prostu wpaść w dziurę i nie komunikować się z naszymi klientami" - stwierdziła Deborah Mayer, dyrektor ds. marketingu w amerykańskim oddziale Chryslera.
Firma potwierdza też, że warty 7 milionów funtów budżet reklamowy na rynku brytyjskim zostanie obcięty, ale nie podaje w jakim stopniu.
źródło: Marketing Week
Dołącz do dyskusji: Chrysler zmniejszy globalne nakłady na reklamę