Co czwarty Polak bierze udział w programie lojalnościowym
Dwie trzecie Polaków ma kontakt z konsumenckimi programamilojalnościowymi, a 26 proc. bierze w nich udział - wynika z badaniaprzeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Najwięcej klientówpozyskują w ten sposób stacje benzynowe, natomiast najmniej - kina.
Z konsumenckimi programami lojalnościowymi ma obecnie kontakt 66proc. Polaków, czyli mniej więcej tyle samo, ile w poprzednichczterech latach. Zmniejsza się za to grupa osób uczestniczących wtych akcjach - w 2005 roku stanowili oni 31 proc. ogółu konsumentów, a teraz - 26 proc.
Najwięcej lojalnych klientów pozyskują w ramach długotrwałychdziałań promocyjnych stacje benzynowe - 56 proc. ankietowanychbierze udział w prowadzonych przez nie programach lojalnościowych.Co trzeci Polak jest związany w ten sposób z hipermarketem, a mniejwięcej co piąty - z operatorem komórkowym albo apteką. Najmniejklientów pozyskują w ramach programów lojalnościowych sklepyodzieżowe i kina - odpowiednio 6 proc. i 4 proc. ogółu konsumentów.Jest to o tyle zaskakujące, że ok. 20 proc. badanych deklaruje chęćwzięcia udziału w takich akcjach, z czego wynika, że nie są oneodpowiednio reklamowane. Natomiast tylko co czwarty Polak z ochotąuczestniczy w programach lojalnościowych prowadzonych przez stacjebenzynowe.
38 proc. ankietowanych do brania udziału w długotrwałychdziałaniach promocyjnych tego typu zniechęca fakt, że trzeba byćsystematycznym i pamiętać, żeby mieć przy sobie kartę. Z kolei dla30 proc. respondentów najbardziej uciążliwe jest długie zbieraniepunktów o niskiej wartości.
Wśród samych uczestników programów lojalnościowych 28 proc.można określić jako aktywnych - na bieżąco wiedzą, ile mająpunktów, i starają się je wykorzystywać. Natomiast 23 proc.konsumentów biorących udział w takich akcjach zbiera punkty tylko,jeśli przypomni im o tym sprzedawca, i nie zna swojego aktualnegostatusu w programie.
Badanie stosunku Polaków do konsumenckich promocjilojalnościowych zostało przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek iOpinia w lipcu i sierpniu bieżącego roku metodą ilościową ijakościową na grupie 1106 respondentów.
Dołącz do dyskusji: Co czwarty Polak bierze udział w programie lojalnościowym