Coca-Cola, Biedronka, Adidas i Nike najbardziej znani jako sponsorzy Euro 2012
Coca-Cola, Biedronka, Adidas i Nike najbardziej kojarzą się Polakom jako marki związane z Euro 2012. Biedronka i Nike są dodatkowo najmocniej rozpoznawalnymi sponsorami reprezentacji Polski.
Z badania On Board PR i Homo Homini wynika, że co czwarty Polak kojarzy Biedronkę jako markę związaną z polską reprezentacją piłkarską. W dużym stopniu wynika to zapewne z faktu, że w ub.r. sieć ta przeprowadziła kilka kampanii reklamowych w stylistyce piłkarskiej z udziałem trenera Franciszka Smudy i niektórych zawodników drużyny narodowej (obejrzyj jedną z tych reklam). Przy czym również jedna czwarta respondentów nie potrafi wskazać żadnego sponsora naszej reprezentacji.
Z kolei jako marki związane z Euro 2012 najczęściej wymieniane są Adidas, Nike, Coca-Cola, Warka, PKN Orlen, Orange, Biedronka i McDonald’s. W branży odzieżowej zdecydowanie najmocniej kojarzone są z mistrzostwami Adidas i Nike.
>>> Ponad połowa polskich internautów nie zna ani jednego sponsora Euro 2012
Wśród marek piwowarskich najmocniejszy wizerunek w związku z Euro ma Warka. Co ciekawe, oficjalnie piwo to jest sponsorem reprezentacji Polski, a nie samego turnieju, przy czym już od roku podkreśla to w swoich reklamach (obejrzyj ostatnią z nich).
40 proc. Polaków z Euro kojarzy się Coca-Colą. Marka ta od dłuższego czasu prowadzi działania marketingowe związane z turniejem, ostatnio zaliczając przy tym „flagową” wpadkę (więcej na ten temat).
Stosunkowo mało rozpoznawalne w kontekście Euro są marki motoryzacyjne - jakiejkolwiek nie potrafi wskazać ponad jedna trzecia respondentów. Za to jedna czwarta wymienia Orlen.
W branży telekomunikacyjnej najsilniej kojarzone z Euro są Orange i TP - sponsorzy naszej reprezentacji i partnerzy techniczni turnieju, od dłuższego czasu prowadzący związane z tym działania marketingowe (m.in. promocje, w których można wygrać bilety na mecze). Co ciekawe, kilkanaście procent ankietowanych wymienia w tym kontekście T-Mobile, które jest od pół roku sponsorem tytularnym polskiej Ekstraklasy, a po kilka procent - Plus i Play, które w ogóle nie sponsorują piłki nożnej.
Stosunkowo najsłabiej z Euro kojarzą się Polakom marki z branży RTV - żadnej w tym kontekście nie potrafi wskazać prawie 45 proc. respondentów.
Równie niską rozpoznawalność w związku z imprezą mają marki z sektora bankowego.
Natomiast wśród marek z branży restauracyjnej Biedronka jest mocniej kojarzona z Euro niż McDonald’s, który dopiero niedawno rozpoczął związaną z mistrzostwami akcję marketingową „Dziecięca Eskorta McDonald’s”, z udziałem piłkarza Jakuba Błaszczykowskiego (więcej o tej kampanii).
Sondaż został zrealizowany przez agencję On Board PR i instytut badania opinii Homo Homini w styczniu 2012 br. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej liczbowo grupie 2425 osób w wieku powyżej 18 lat. Badanie przeprowadzono metodą standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych CATI. Z uwagi na temat ankiety za wyróżnik jego popularności względem płci przyjęto chęć udziału w pomiarze, nie stosując wag stratyfikacyjnych wyrównujących udział danej płci w badaniu do populacji generalnej. Zanotowano bowiem zainteresowanie mężczyzn (stanowiących 48 proc. całej populacji) na poziomie 70 proc. i kobiet (52 proc. w całej populacji) na poziomie 30 proc.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola, Biedronka, Adidas i Nike najbardziej znani jako sponsorzy Euro 2012