Coca-Cola ujednolica opakowania wszystkich swoich napojów
Coca-Cola zmodyfikowała opakowania Coca-Coli i Diet Coke, aby dostosować je do odświeżonego projektu Coca-Cola Zero Sugar, będącego kontynuacją strategii „One Brand”, którą określa jako „integralną” ze swoim podejściem marketingowym
Coca-Cola zaktualizowała wygląd opakowań Coca-Coli i Diet Coke, dostosowując je do odświeżonych opakowań Coca-Cola Zero, które zaprezentowała w lutym.
To pierwsza globalna zmiana opakowań od czasu, gdy producent napojów wprowadził w 2016 roku strategię „One brand”, mającą zachęcić klientów do wypróbowania innych wariantów napoju. Firma twierdzi, że strategia „stała się integralną częścią jej podejścia do marketingu w ramach znaku towarowego Coca-Cola”.
Projekt obecnych opakowań został uproszczony i zawiera klasyczną czerwień marki we wszystkich odmianach, a logo każdego wariantu jest teraz uniesione do górnej części etykiety.
To przeprojektowanie opakowań będzie spójne na wszystkich rynkach światowych i będzie wdrażane przez cały 2021 rok.
- Ujednolicając i upraszczając system projektowania we wszystkich trzech wariantach, możemy rozszerzyć ikoniczność naszego logo i marki na nasze napoje bez cukru i zachęcić więcej konsumentów do wypróbowania Coca-Cola zero cukru lub dietetycznej coli - powiedział rzecznik firmy.
Przyspieszony wzrost
Marka twierdzi, że strategia przyczyniła się do „przyspieszonego wzrostu” sprzedaży Coca-Cola Zero Sugar od czasu jej wprowadzenia na rynek w Wielkiej Brytanii pięć lat temu.
- Ciągle wprowadzaliśmy innowacje, aby dalej rozwijać tę recepturę i cieszymy się, że możemy wprowadzić najnowszą recepturę na rynek. Wierzymy, że będzie popularny wśród istniejących fanów Coca-Cola Zero Sugar, a także wśród osób pijących Coca-Cola Original Taste, którzy szukają opcji bez cukru - dodał rzecznik.
Firma rozpoczyna kampanię wspierającą zmianę opakowań oraz podkreślającą nowy smak Coke Zero o nazwie „The Best Coke Ever?”. Kampania ma zachęcić do wypróbowania nowego wariantu smakowego bez cukru i wywołanie debaty. Działania reklamowe będą prowadzone w telewizji, online, na outdoorze i w mediach społecznościowych.
Marka twierdzi, że decyzja o zaprezentowaniu nowego wyglądu Coca-Cola Zero Sugar przed innymi wariantami była „czysto logistyczna”, ponieważ miała trafić najpierw na półki w Wielkiej Brytanii i chciała wyjaśnić tę zmianę.
Koncern po raz pierwszy przedstawił swoją strategię "One Brand" w 2015 roku, w której odrzucono kampanie poszczególnych marek po tym, jak uznano, że klienci byli zdezorientowani różnicami między poszczególnymi wariantami Coca-Coli.
Przychody netto Coca-Coli spadły o 11 proc. do 33 miliardów dolarów (23 miliardów funtów) w 2020 roku, w wyniku 7 proc. spadku sprzedaży, a dyrektor generalny James Quincey powiedział, że długoterminowy wzrost będzie „napędzany” przez jej podstawowe marki. Powiedział również, że inwestycje marketingowe powrócą do poziomu sprzed pandemii.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola ujednolica opakowania wszystkich swoich napojów