SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coca-Cola restrukturyzuje marketing, pracę może stracić 4 tys. osób

Koncern Coca-Cola przeprowadza restrukturyzację swoich działań marketingowych w pięć globalnych kategorii. Ma to napędzać wzrost i jednocześnie pozwolić na realizację aktywności bliżej konsumentów. W wyniku tych zmian pracę może stracić ok. 4 tys. osób.

Wprowadzane zmiany mają doprowadzić do utworzenia pięciu globalnych kategorii, które zdaniem firmy mają doprowadzić do "priorytetyzacji" silnych marek i innowacji, a także przesuną działania marketingowe „bliżej klientów i konsumentów”.

Firma skoncentruje się wokół najważniejszych kategorii produktowych: napoje gazowane, nawadnianie, sport, kawa i herbata.

Liderzy wszystkich pięciu kategorii będą pracować dla całej firmy nad budowaniem portfolio marek. Będą raportować do CMO firmy Manolo Arroyo, który został powołany na to stanowisko pod koniec 2019 roku po tym, jak Coca-Cola podjęła decyzję o przywróceniu takiej funkcji po dwóch latach wakatu na tym stanowisku.

Firma obecnie nie podaje, kto stanie na czele z każdej kategorii.

- Zmiany w naszym modelu operacyjnym zmienią nasz marketing tak, aby pobudzić większy wzrost i zbliżyć realizacje marketingowe do klientów i konsumentów, jednocześnie nadając priorytet portfolio silnych marek i zdyscyplinowanym ramom innowacji - mówi dyrektor generalny James Quincey.

Coca-Cola chce usprawnić również swoją działalność w dziewięciu oddziałach, aby poprawić spójność, wyeliminować dublowanie zasobów i pomóc w szybszym skalowaniu nowych produktów. W obecnym modelu ma 17 jednostek biznesowych, które znajdują się w czterech segmentach geograficznych, a także globalne przedsięwzięcia.

Dziewięciu nowych liderów operacyjnych będzie podlegać dyrektorowi operacyjnemu Brianowi Smithowi. Te zmiany doprowadzą do utraty około 4000 miejsc pracy. - Wdrażając te zmiany, nieustannie rozwijamy naszą organizację, która obejmie znaczące zmiany w strukturze naszej siły roboczej - dodał Quincey.

Aby wesprzeć tę nową strukturę, Coca-Cola tworzy również organizację „usług platformowych”, która ma działać „w służbie” jednostek operacyjnych, kategorii i funkcji. Jej celem jest zwiększenie wydajności i zapewnienie możliwości dostarczania na dużą skalę na całym świecie w obszarach takich jak zarządzanie danymi, analityka konsumencka, handel cyfrowy i centra społecznościowe / cyfrowe.

Na czele tej organizacji stanie dyrektor ds. informacji i usług zintegrowanych Barry Simpson.

Restrukturyzacja ma miejsce, gdy Coca-Cola zmaga się z konsekwencjami pandemii koronawirusa, co doprowadziło do spadku przychodów, związanego m.in. z zamkniętymi w czasie lockdownu restauracjami, kinami, parkami rozrywki.

W ostatnim kwartale firma odnotowała spadek przychodów netto o 28 proc. rok do roku do 7,2 miliarda dolarów (5,4 miliarda funtów).

Dołącz do dyskusji: Coca-Cola restrukturyzuje marketing, pracę może stracić 4 tys. osób

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl