Coraz mniej Polaków kupuje „Playboya”. Dane sprzedaży pism męskich
W listopadzie 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Playboy”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w listopadzie 2014 roku wyniosła 50 648 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 9,77 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 15,98 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 34 685 egz.
Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które rok wcześniej było czwarte. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,85 proc. do 29 918 egz.
Zaś na czwarte miejsce z trzeciego spadł miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 13,58 proc. do 28 395 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie ub.r. zmalał o 16,26 proc. do poziomu 22 792 egz.
Wirtualnemedia.pl |
listopad |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 000 |
50 648 |
50 648 |
98 960 |
56 129 |
56 129 |
Playboy |
70 000 |
34 685 |
34 685 |
75 000 |
41 513 |
41 283 |
Logo |
71 000 |
31 729 |
29 918 |
87 948 |
34 182 |
32 465 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
28 395 |
28 395 |
70 000 |
32 855 |
32 855 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
41 684 |
24 970 |
22 792 |
52 189 |
29 812 |
27 216 |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie pisma męskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM” - było to 5,27 proc. Jedyny wzrost, wynoszący 11,93 proc., odnotowało tutaj „Logo”.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
listopad |
październik |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 000 |
50 648 |
50 648 |
98 000 |
52 169 |
52 169 |
Playboy |
70 000 |
34 685 |
34 685 |
70 000 |
35 811 |
35 666 |
Logo |
71 000 |
31 729 |
29 918 |
69 500 |
28 773 |
26 729 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
28 395 |
28 395 |
60 000 |
29 975 |
29 975 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
41 684 |
24 970 |
22 792 |
52 189 |
29 812 |
27 216 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Coraz mniej Polaków kupuje „Playboya”. Dane sprzedaży pism męskich