CSIRT KNF ostrzega przed fałszywymi reklamami w mediach społecznościowych. Oszuści podszywają się m.in. pod PGNiG i Baltic Pipe
Fałszywe reklamy zamieszczane w mediach społecznościowych prowadzą do niebezpiecznych stron, gdzie oszuści wymagają dokonania rejestracji; cyberprzestępcy wykorzystują wizerunki znanych instytucji - ostrzega w piątek Zespół CSIRT Komisji Nadzoru Finansowego.
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego zamieścił swoje ostrzeżenie w piątek na Twitterze.
"Fałszywe reklamy zamieszczane w mediach społecznościowych prowadzą do niebezpiecznych stron, gdzie oszuści wymagają dokonania rejestracji. Dane pozyskane w ten sposób umożliwiają im nawiązanie kontaktu z ofiarami, a następnie kradzież środków finansowych. Bądźcie czujni!" - przekazali eksperci od cyberbezpieczeństwa.
Jak wskazali, cyberprzestępcy publikując fałszywe reklamy inwestycyjne w mediach społecznościowych wykorzystują wizerunki znanych instytucji.
"Tylko w kwietniu zgłosiliśmy 367 fałszywych reklam i 1409 niebezpiecznych domen związanych z tym oszustwem" - podano. Jak dodano wykorzystano w nich wizerunek m.in. PGNiG (26 proc.), Baltic Pipe (30 proc.), Tesli (11 proc.), banków (3 proc.), a także innych spółek Skarbu Państwa (4 proc.).
Cyberprzestępcy publikując fałszywe reklamy inwestycyjne w mediach społecznościowych wykorzystują wizerunki znanych instytucji. Tylko w kwietniu zgłosiliśmy 367 fałszywych reklam i 1409 niebezpiecznych domen związanych z tym oszustwem. Więcej danych w poniższej grafice. 1/2 pic.twitter.com/v97rmXI4Xh
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) May 12, 2023
Zespół CSIRT KNF realizujący zadania Sektorowego Zespołu Cyberbezpieczeństwa, we współpracy z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa a w szczególności zespołami CSIRT poziomu krajowego. Sektorowy Zespół Cyberbezpieczeństwa został utworzony przez KNF.
Dołącz do dyskusji: CSIRT KNF ostrzega przed fałszywymi reklamami w mediach społecznościowych. Oszuści podszywają się m.in. pod PGNiG i Baltic Pipe