Cyfra+ dwa razy więcej na reklamę niż Cyfrowy Polsat i N
W br. trzy największe telewizyjne platformy cyfrowe cennikowo przeznaczyły na reklamę (bez internetu) ponad jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. O ponad 50 proc. wzrosły wydatki reklamowe Canal+ Cyfrowego i Cyfrowego Polsatu, za to spadły w przypadku platformy N.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do lipca br. cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) trzech największych w Polsce telewizyjnych platform cyfrowych od stycznia do lipca br. wyniosły 103,45 mln zł. Oznacza to wzrost o 37,7 proc. w skali roku. Natomiast w internecie znane są tylko dane za I kwartał dla całego sektora mediów, książek, CD i DVD, który przeznaczył na reklamę online ok. 33 mln zł, czyli 6,8 proc. łącznych wydatków e-marketingowych w Polsce.
>>> UPC i Vectra więcej na reklamę, Netia trzy razy mniej
Ponad połowa tegorocznych wydatków reklamowych trójki platform cyfrowych przypada na Canal+ Cyfrowy, właściciela Cyfry+. W skali roku budżet firmy zwiększył się o 51,2 proc.
W reklamach Cyfry+ od dłuższego czasu występuje lemur Jedyny Taki mówiący głosem Borysa Szyca, przy czym w ub.r. kampanie z jego udziałem przygotowywała agencja Change Integrated, a od wiosny Canal+ współpracuje z Saatchi & Saatchi (przeczytaj o tym więcej). W tym roku Jedyny Taki występował m.in. w randce w ciemno (zobacz ten spot) i z gilotyną (zobacz to), reklamując bieżące promocje Cyfry+. Ponadto promował ofertę internetową platformy (przeczytaj więcej i obejrzyj spot), a obecnie występuje w kampanii Play, w którego ofercie pojawiły się kanały Cyfry+ (przeczytaj szczegóły i zobacz te reklamy).
>>> Telekomy więcej na reklamę: Orange 55 proc. w górę, ale Plus w dół
Jeszcze bardziej niż Canal+ Cyfrowy swoje wydatki reklamowe zwiększył w br. Cyfrowy Polsat - konkretnie o 89,4 proc. Cyfrowy Polsat reklamował przede wszystkim uruchomioną w czerwcu wspólnie z Polkomtelem telewizję mobilną (przeczytaj więcej i zobacz spot), a także dekodery pozwalające odbierać naziemną telewizję cyfrową (obejrzyj tę reklamę) i letnią obniżkę cen (zobacz szczegóły).
Z drugiej strony cennikowe wydatki reklamowe platformy N spadły w skali roku o 12,2 proc. Od jesieni ub.r. w reklamach platformy występują „Eny”, animowane postacie nawiązujące do jej logo (zobacz pierwszy spot z nimi). Na początku br. platforma N prowadziła kampanię w stylistyce karnawałowej (zobacz szczegóły), a w kolejnych nawiązywała do Euro (więcej o tym) i Igrzysk Olimpijskich (zobacz więcej).
Cennikowe wydatki reklamowe telewizyjnych platform cyfrowych (bez internetu) | ||
I-VII.2012 | I-VII.2011 | |
Canal+ Cyfrowy | 57 025 355 zł | 37 712 219 zł |
Polsat Cyfrowy | 25 294 087 zł | 13 344 663 zł |
platforma N | 21 128 412 zł | 24 065 274 zł |
razem | 103 447 854 zł | 75 122 156 zł |
Dołącz do dyskusji: Cyfra+ dwa razy więcej na reklamę niż Cyfrowy Polsat i N
Pozdrawiam
Matthew White
Pozdrawiam
Matthew White