SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wyraźnie wzrósł czas oglądania oraz średnia widownia telewizji, zasięg bez zmian (analiza)

Od 12 marca do 20 kwietnia czas oglądania linearnej telewizji wśród wszystkich widzów był o 50 minut wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wyraźny wzrost odnotowano również w przypadku średniej dobowej widowni, ale zasięg analizowanego medium niemal się nie zmienił - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Kilka tygodni temu z powodu rozwoju epidemii koronawirusa gospodarka Polski została zamrożona, m.in. odwołano imprezy masowe, zamknięto szkoły, uczelnie, kina, teatry itp., wprowadzono ograniczenia w handlu, czy w zakresie swobodnego poruszania się, a gdzie to możliwe wprowadzono pracę zdalną. Ograniczenia wpłynęły na wzrost oglądalności telewizji.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

W okresie od 12 marca do 20 kwietnia 2020 roku statystyczny Polak w wieku 4 i więcej lat każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 310 minut. W porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku był to okres o 50 minut dłuższy - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Wyraźne wzrosty ATV odnotowano w każdej grupie wiekowej. Wśród widzów od 16 do 49 lat średni czas oglądania telewizji zwiększył się o 43 minuty (do 239 minut), 4-15 - 25 minut (do 163 minut), 16-29 - 21 minut (do 127 minut), - 30-49 - 51 minut (do 295 minut), 50+ - 67 minut (do 445 minut), a 65+ - 58 minut (do 465 minut).

We wszystkich analizowanych grupach wyraźnie zwiększyła się również średnia całodobowa telewizyjna widownia. W 4+ było to o 1,26 mln do 7,71 mln oglądających (wartość podlega dużym wahaniom w ciągu doby - w prime-time wynosi kilkanaście mln, w ciągu dnia jest to kilka mln, a w godzinach późnonocnych spada poniżej 1 mln). Wśród widzów od 16 do 49 lat średni poziom widowni zwiększył się o 513 tys. osób (do 2,86 mln), 4-15 - 80 tys. osób (do 520 tys.), 16-29 - 85 tys. osób (do 523 tys.), - 30-49 - 404 tys. osób (do 2,32 mln), 50+ - 649 tys. osób (do 4,32 mln), a 65+ - 261 tys. osób (do 2,12 mln).

Zasięg telewizji niemal bez zmian

Pomimo wzrostu średniego ATV oraz AMR na porównywalnym poziomie rok do roku pozostał 1-minutowy zasięg telewizji. Fakt ten należy interpretować tak, że większość osób oglądająca telewizję linearną na co dzień korzysta z tego medium intensywniej w okresie epidemii kononawirusa. Z kolei większość osób nie oglądająca telewizji na co dzień nie wykonywała tej czynności w ostatnich tygodniach.

RCH 1 min w grupie 4+ zwiększył się o 153 tys. widzów do 24,66 mln. W 16-49 wzrost wyniósł 127 tys. do 10,24 mln.

Kosmetyczny spadek odnotowano wśród dzieci, osób młodych i seniorów. W grupie 4-15 lat RCH 1 min spadł o 48 tys. widzów do 2,45 mln, wśród młodzieży i młodych dorosłych w wieku od 16 do 29 lat - o 14 tys. widzów do 2,22 mln a wśród osób w wieku 65 i więcej lat - o 19 tys. widzów do 5,70 mln. Delikatne wzrosty zasięgu zanotowano wśród dorosłych w wieku od 30 do 49 lat i w grupie 50+ - wyniosły odpowiednio 67 tys. i 47 tys. (do 7,97 mln i 11,94 mln).

Z wykresu, prezentującego średni dobowy ATV dzień po dniu w okresach od 1 marca do 20 kwietnia 2020 roku i od 1 marca do 20 kwietnia 2019 roku wynika, że zasięg w weekendy jest wyraźnie wyższy niż w dni powszednie (w soboty jest to najczęściej kilkanaście minut, a w niedziele - kilkadziesiąt minut).

Dane pokazują, że w pierwszej dekadzie marca br. wskaźnik ATV był podobny względem pierwszej dekady marca ub.r. (około 250 minut w dni powszednie i ponad 300 minut w niedziele). Zasięg oglądania telewizji zaczął rosnąć 11 marca 2020 roku - tego dnia rząd podjął decyzję m.in. o zamknięciu placówek oświatowych i szkół wyższych od 12 marca.

Dołącz do dyskusji: Wyraźnie wzrósł czas oglądania oraz średnia widownia telewizji, zasięg bez zmian (analiza)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jener
Jestem zdumiony faktem, że nie pojawił się jeszcze żaden komentarz z serii, telewizja taka, jaką znamy, już się kończy. Bardzo proszę mnie nie rozczarowywać brakiem przewidywalnych, jak zdjęcie w podskoku na tle morza na Facebooku, postami
odpowiedź
User
wer
Jestem zdumiony faktem, że nie pojawił się jeszcze żaden komentarz z serii, telewizja taka, jaką znamy, już się kończy. Bardzo proszę mnie nie rozczarowywać brakiem przewidywalnych, jak zdjęcie w podskoku na tle morza na Facebooku, postami

Bo nie ma o czym dyskutować.
odpowiedź