DHL: Czasem dobrze jest trafić do pudła
Pod hasłem 'DHL - przesyłki krajowe dla wymagających' DHL Expressrozpoczął nową kampanię promującą usługi krajowe. Po raz pierwszyfirma wykorzystała narzędzia marketingu wirusowego.
"Zależało na sprawdzeniu niestandardowej, ale szybko zyskującejpopularność, formy reklamy w naszej trudnej, usługowej branżylogistycznej" powiedziała Izabella Dessoulavy-Gładysz, Dyrektor ds.Komunikacji Marketingowej i PR DHL Express (Poland).
W ramach kampanii powstały trzy filmy rysunkowe "Zwierzęta","Gołąb" i "Kozice". Bohaterami są zwierzęta, które na co dzieńkorzystają z usług DHL. To dzięki temu mogą osiągnąć zarównospektakularny sukces jak i szybciej i wygodniej dotrzeć na kolacjędo domu. Szczególne zalety korzystania z usług DHL stały się takżetematem profesorskiego wykładu, który kończy się stwierdzeniem, żespośród wszystkich zwierząt tylko jelenie nie korzystają z usługDHL. "Nie bądź jeleniem!", "Nie musisz znosić jaja!" czy "Chcesztrafić do dobrego pudła?" to hasła przewodnie kończące każdą zhistorii. Filmiki można obejrzeć pod adresami www.patafian.pl/zwierzeta,www.patafian.pl/golab,www.patafian.pl/kozice.Są także rozpowszechniane w serwisach rozrywkowych przez ekspozycjęna ich stronach głównych, oraz w ramach akcji buzz marketingowejobejmującej target rozrywkowy.
Kampania "DHL - przesyłki tylko dla wymagających" składa się zdwóch etapów. Pierwszy z nich to marketing wirusowy. Jego celemjest zaintrygowanie i zachęcenie użytkowników Internetu doobejrzenia filmików, których ostatnie klatki przekierowują nastronę internetową www.zjajem.pl/dhl, specjalniestworzoną na potrzeby kampanii. Na stronie można znaleźć i ściągnąćfilmy, tapety oraz wygaszacz. Internauci mogą także zapoznać się zinformacjami o dodatkowych opcjach dostępnych w ramach przesyłekkrajowych (zwrot pobrania, preawizacja przesyłki i doręczeniaterminowe do godz. 9.00 i 11.00), co pozycjonuje produkty DHL jakousługi dla wymagających. Na stronie znajduje się też ankieta, którapozwala potencjalnym klientom DHL skontaktować się z firmą. Odpoczątku lipca filmy dystrybuowane będą poprzez portale rozrywkowe,biuletyny, fora i listy dyskusyjne. Szacuje się, że kreacje znajdąsię w zasięgu 2 mln internautów, którzy odwiedzają serwisy biorąceudział w akcji.
Druga część kampanii opierać się będzie na typowych reklamach -billboardach, które swoją grafiką i treścią będą nawiązywać dofilmów viralowych i przekierowywać na stronę www.zjajem.pl/dhl. Billboardypojawią się na serwisach Onetu.
Kampania "DHL - przesyłki dla wymagających" to projektzrealizowany przez DHL w Polsce. Został przygotowany przez DziałKomunikacji Marketingowej i PR. Za kreację i realizację całościodpowiada agencja marketingu wirusowego Biuro Podróży Reklamy.
Dołącz do dyskusji: DHL: Czasem dobrze jest trafić do pudła