SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Discovery dwa razy więcej z reklam, liderem TVN

W kwietniu br. polskie stacje telewizyjne zarobiły z reklam 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem rynku pozostała TVN, natomiast największy wzrost wpływów reklamowych zanotował Discovery Channel.

Dane Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w kwietniu br. działające w Polsce stacje telewizyjne osiągnęły cennikowe wpływy reklamowe o 35,9 proc. większe niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji stacje zarobiły na reklamach 36,3 proc. więcej, podczas gdy wydatki na autopromocję zwiększyły się o 80,9 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej

>>> Jedynka, Trójka i TOK FM podwoiły wpływy reklamowe

Rekordowy wzrost cennikowych wpływów reklamowych - wynoszący dokładnie 114,7 proc. - osiągnął Discovery Channel. Bardzo mocno te przychody zwiększyły również TV 4 - o 70,4 proc., TVN 24 - o 49,4 proc. oraz liderująca w segmencie telewizyjnym TVN - o 45 proc.

>>> Reklama w I kwartale: radio mocno w górę, telewizja w dół (raport)

Nieco mniejsze wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały Viva Polska - 40,9 proc., Polsat - 38,9 proc. i AXN - 37 proc. Natomiast TVP 1 zarobiła z reklam 29,5 proc. więcej niż rok wcześniej, TVP 2 - 25,2 proc. więcej, a MTV - 20,4 proc. więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
  IV.2011 IV.2010
TVN 332 704 988 zł 229 485 059 zł
Polsat 272 204 886 zł 195 982 832 zł
TVP 1 189 534 493 zł 146 365 776 zł
TVP 2 124 025 556 zł 99 074 777 zł
Viva Polska 53 680 745 zł 38 094 855 zł
AXN 45 544 491 zł 33 253 487 zł
Discovery Channel 29 666 920 zł 13 815 118 zł
TVN 24 29 646 369 zł 19 845 838 zł
TV 4 25 796 224 zł 15 147 085 zł
MTV 23 163 440 zł 19 231 555 zł
monitorowane stacje razem 1 372 684 511 zł 1 009 706 852 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 1 385 988 339 zł 1 017 061 150 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja 13 303 828 zł 7 354 298 zł


 

Dołącz do dyskusji: Discovery dwa razy więcej z reklam, liderem TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl