Disney, BBC i Sony dołączają do organizacji DEGI
The Walt Disney Company EMEA, BBC Studios i Sony Pictures Entertainment zostały członkami DEGI, europejskiej organizacji wspomagającej rozwój cyfrowej rozrywki i segmentu VoD. Nowe podmioty dołączają między innymi do Google, Lionsgate i Paramount Pictures.
Digital Entertainment Group International (DEGI) to ogólnoeuropejskie stowarzyszenie branżowe skupiające się na sektorze domowej rozrywki.
Jako organizacja siostrzana DEG: The Digital Entertainment Group działającej w USA, DEG International oferuje firmom członkowskim forum do dyskusji na temat różnych kwestii i możliwości związanych z pojawiającymi się technologiami cyfrowymi, łańcuchem dostaw oraz promowaniem zarówno nowych, jak i uznanych formatów cyfrowych.
Grupa zleca również badania i monitoruje trendy w branży, aby pomóc członkom być o krok do przodu w szybko zmieniającym się, konkurencyjnym otoczeniu.
Czytaj także: 57 proc. widzów internetowych płaci za VOD, 34 proc. z nich chce płacić za Disney+
DEGI w dużej mierze zajmuje się internetowymi wypożyczalniami VoD oraz transakcjami typu „kup i zachowaj”. Organizacja odnotowała, że w okresie od stycznia do października 2021 r. w Wielkiej Brytanii dokonano ponad 30,1 mln wypożyczeń VoD oraz 17,7 mln transakcji w modelu „kup i zachowaj”.
Nowi członkowie DEGI
Teraz poinformowano, że nowymi członkami DEGI zostały The Walt Disney Company EMEA, BBC Studios i Sony Pictures Entertainment.
Wymienione firmy dołączyły do pozostałych członków DEGI, którymi są Google, Lionsgate, Paramount Pictures, Universal Pictures i Warner Bros. Pictures.
- DEGI z radością wita tych trzech nowych członków i ich zaangażowanie w tak ważnym dla branży okresie – zaznaczył w komunikacie Joe Braman, współprzewodniczący DEGI. - Ich doświadczenie i ambicje będą bardzo pomocne w realizacji naszych wspólnych celów, ponieważ w ciągu najbliższych sześciu miesięcy nastąpi gwałtowny napływ nowych treści w segmencie filmowym i VoD. Co więcej, rosnąca świadomość konsumentów na temat różnorodnych formatów sprawia, że bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, abyśmy się zjednoczyli. Będziemy dzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem w przekazywaniu widzom wielu korzyści płynących z korzystania z treści cyfrowych. Oferujemy naszym członkom wiodącą wiedzę na temat rynku, raporty i spostrzeżenia dotyczące całej kategorii.
Czytaj także: Netflix wesprze francuskie i europejskie produkcje filmowe. 40 mln euro rocznie
- Kategoria cyfrowej rozrywki domowej wciąż się rozwija – zaznaczył z kolei Johnnie Thompson, dyrektor ds. sklepów cyfrowych w regionie EMEA i Rosji w The Walt Disney Company. - Wiemy, że ludzie pragną elastyczności i niezależnie od tego, czy chodzi o cyfrowe wypożyczenie lub zakup, w kinie, czy za pośrednictwem Disney Plus, istnieje więcej niż kiedykolwiek sposobów, aby fani mogli cieszyć się światowej klasy opowieściami Disneya. Dlatego tak ważne jest, abyśmy jako branża zjednoczyli się, aby dzielić się wiedzą i doświadczeniem w celu rozwoju kategorii cyfrowej, a DEGI stanowi doskonałą platformę, aby to właśnie zrobić.
Dołącz do dyskusji: Disney, BBC i Sony dołączają do organizacji DEGI