Dobre wyniki Energis Polska
Energis Polska planuje uzyskać 280 mln zł przychodów w 2005 r.
Energis Polska planuje osiągnąć w 2005 roku 280 mln zł przychodu i około 50 mln zł zysku operacyjnego przed amortyzacją (EBIDTA), powiedział w środę prezes spółki Jarosław Mikos.
„Sądzimy, że dzięki współpracy z silnym partnerem [Innova Capital - przyp. red.] oraz przyjętej strategii osiągniemy prognozowane wyniki. Zakładamy, że uda nam się w tym roku uzyskać także pozytywny wyniki netto” – powiedział na konferencji Mikos.
Tymczasem Energis Polska osiągnął w 2004 roku przychody o ponad 10% wyższe od zaplanowanych.
W trakcie 12 miesięcy ubiegłego roku, usługi telekomunikacyjne przyniosły Energis Polska ponad 243,2 miliona złotych przychodów. Jest to o ponad 24 miliony więcej niż firma planowała i o ponad 76% więcej w porównaniu do 137,7 miliona złotych przychodów w 2003 roku.
W trakcie całego 2004 roku, Energis Polska osiągnął zysk operacyjny przed amortyzacją na poziomie 23 milionów złotych, co oznacza ponad siedemnastokrotny wzrost
w porównaniu do 1,3 miliona EBITDA z 2003 roku.
W grudniu 2004 roku z usług Energis Polska korzystało ponad 4400 firm. Liczba klientów wzrosła prawie dwukrotnie porównaniu z 2300 instytucji korzystających z usług Energis Polska na koniec 2003 roku.
Dobre wyniki finansowe firmy w 2004 roku były możliwe dzięki realizacji odpowiednio dobranej strategii. W trakcie ubiegłego roku Energis zaimplementował szereg rozwiązań zwiększających atrakcyjność oferty, gwarantujących jeszcze większą niezawodność sieci czy udostępniających nowe możliwości techniczne.
Klienci usługi Energis 1066 otrzymali na początku 2004 roku możliwość łączenia się z Internetem przez jeden ogólnopolski numer dostępowy a jesienią operator umożliwił również realizowanie połączeń lokalnych przez swoją platformę dostępową. Klienci Energis Polska mogą także wykonywać z telefonów komórkowych tańsze połączenia międzynarodowe przez sieć Energis.
W 2004 roku klienci Energis zyskali możliwość łatwiejszego użytkowania pełnego pakietu usług telefonicznych. W ramach usługi Energis ISDN, firmy mogą na konkurencyjnych warunkach korzystać ze wszystkich rodzajów połączeń telefonicznych - przychodzących
i wychodzących. Energis udostępnia im bezpośrednie łącza do centrali Energis oraz własną numerację z puli Energis Polska.
Dodatkowo od 2004 roku klienci Energis Polska mogą udostępniać swoim klientom własną numerację 0-700 i 0-800 korzystając z usług Energis PREMIUM i Energis INFO.
W 2004 roku w gronie partnerów VISP, oferujących niezależny dostęp do Internetu z wykorzystaniem infrastruktury Energis, znalazły się wszystkie najważniejsze portale
i wortale internetowe. Poszczególni partnerzy niejednokrotnie redystrybuowali swoje usługi do kolejnych portali.
W trzecim kwartale 2004 roku Energis poczynił nakłady na rozwój sieci. We wrześniu uruchomiona została centrala 5ESS Lucent i przeprowadzono migrację systemu Ericsson Engine Bridgehead do Engine Integral. Dzięki połączeniu dwóch działających niezależnie od siebie rozwiązań, Energis Polska rozbudował niezawodną platformę głosową, która
w przyszłości pozwoli na udostępnianie nowych usług telekomunikacyjnych.
W grudniu 2004 roku Energis Polska pozyskał nowego partnera - fundusz inwestycyjny Innova Capital, z którym podpisał umowę inwestycyjną w wysokości 18 milionów USD. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej Energis w Polsce, rozszerzanie bazy produktów i wzmacnianie pozycji operatora na polskim rynku telekomunikacyjnym.
Dzięki współpracy z tak silnym partnerem oraz przyjętej strategii rozwoju, Energis planuje w 2005 roku osiągnięcie ponad 280 milionów złotych przychodu i około 50 milionów złotych zysku operacyjnego przed amortyzacją.
Rok 2005 będzie upływał pod hasłem dalszego aktywnego udziału Energis w liberalizacji rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Operator bierze udział między innymi w przetargu na czwartego operatora telefonii komórkowej - na częstotliwości GSM i UMTS. Jeszcze w pierwszym kwartale firma udostępni możliwość realizowania bezpośrednich lokalnych połączeń telefonicznych.
Dołącz do dyskusji: Dobre wyniki Energis Polska