‘Dom nad rozlewiskiem’ hitem Jedynki, w planach kolejna seria
Serial obyczajowy „Dom nad rozlewiskiem” z Joanną Brodzik w roli głównej oglądało w Jedynce więcej widzów niż propozycje konkurencji, emitowana jesienią br. produkcja podniosła też widownię stacji. TVP planuje kontynuację serialu.
„Dom nad rozlewiskiem” emitowany był w niedziele o 20.20. 13-odcinkowy serial oglądało średnio 4,69 mln widzów, co dało Jedynce 27,07 proc. udziału w grupie 4+. Nieco niższy udział był w grupie komercyjnej (16-49), gdzie wyniósł 23,90 proc. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.
W analogicznym okresie ubiegłego roku w paśmie „Domu…” Jedynka miała znaczniej mniej widzów, bo 2,87 mln, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 17,24 proc. i 13,62 proc.
W czasie nadawania serialu TVP 1 wygrała z konkurencją. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN ze średnim udziałem na poziomie 22,54 proc. – stacja ta co prawda wygrywała zwykle z Jedynką, gdy nadawała „Taniec z gwiazdami”, ale jej wyniki były znacznie gorsze, gdy potem w tym paśmie pokazywała filmy fabularne. Na trzecim miejscu uplasował się Polsat (14,05 proc.; gł. „Skazany na śmierć”, „Bestia” i „CSI: Kryminalne zagadki Miami”), a na czwartym - TVP 2 (13,37 proc.; gł. „Laskowik & Malicki Niedziela Wieczór” oraz filmy)
Z danych telemetrycznych wynika, że „Dom nad rozlewiskiem” oglądały głównie kobiety, widzowie powyżej 35. roku życia oraz mieszkańcy wsi.
Wpływy z reklam emitowanych przed i po odcinkach serialu wyniosły w sumie 17,7 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Scenariusz „Domu nad rozlewiskiem” oparto na podstawie powieści Małgorzaty Kalicińskiej o takim samym tytule. TVP 1 planuje nakręcenie kolejnej serii produkcji, ale żadne szczegóły na ten temat nie są na razie znane.
Oglądalność „Domu nad rozlewiskiem” odcinek po odcinku
Dom nad rozlewiskiem | |||
|
Wszyscy 4+ |
|
16-49 |
Date | AMR | SHR % | SHR % |
04-10-2009 | 5 082 153 | 29,78% | 27,25% |
11-10-2009 | 4 109 256 | 23,92% | 22,09% |
18-10-2009 | 4 308 113 | 24,92% | 22,42% |
25-10-2009 | 4 054 098 | 23,65% | 21,90% |
01-11-2009 | 4 414 377 | 26,69% | 22,59% |
08-11-2009 | 4 096 216 | 23,35% | 22,15% |
15-11-2009 | 4 103 927 | 23,18% | 20,72% |
22-11-2009 | 4 671 056 | 26,05% | 23,49% |
29-11-2009 | 4 472 127 | 24,76% | 22,52% |
06-12-2009 | 5 441 498 | 31,15% | 27,96% |
13-12-2009 | 5 774 770 | 34,23% | 29,98% |
20-12-2009 | 5 275 110 | 30,76% | 24,79% |
27-12-2009 | 5 135 865 | 30,03% | 22,79% |
średnia | 4 686 132 | 27,07% | 23,90% |
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji serialu
Dom nad rozlewiskiem na tle konkurencji | ||
|
Wszyscy 4+ |
|
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 - Dom nad rozlewiskiem | 4 686 132 | 27,07% |
TVN | 3 902 489 | 22,54% |
Polsat | 2 432 571 | 14,05% |
TVP 2 | 2 314 736 | 13,37% |
Profil widowni „Domu nad rozlewiskiem”
Dom nad rozlewiskiem | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 37,98% | 79 |
|
Kobiety | 62,02% | 120 |
Wiek | 4-9 | 2,35% | 39 |
|
10-15 | 4,24% | 58 |
|
16 - 19 | 2,36% | 39 |
|
20 - 24 | 3,22% | 38 |
|
25 - 29 | 4,49% | 52 |
|
30 - 34 | 6,74% | 84 |
|
35 - 39 | 8,04% | 117 |
|
40 - 44 | 6,82% | 106 |
|
45 - 49 | 9,36% | 126 |
|
50 - 54 | 11,33% | 137 |
|
55 - 59 | 10,38% | 139 |
|
60+ | 30,67% | 162 |
Wlk. miasta | Wieś | 43,23% | 111 |
|
< 50 tys. | 23,43% | 98 |
|
50-100 tys. | 7,65% | 90 |
|
100-200 tys. | 6,17% | 78 |
|
> 200 tys. | 19,51% | 94 |
Zawód | Top management | 8,79% | 111 |
|
Pracownicy średniego szczebla | 16,60% | 117 |
|
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,40% | 89 |
|
Emeryci | 39,63% | 149 |
|
Inni | 16,58% | 54 |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,12% | 107 |
|
Średnie | 30,73% | 102 |
|
Wyższe | 14,56% | 128 |
|
Inne | 6,59% | 49 |
Dołącz do dyskusji: ‘Dom nad rozlewiskiem’ hitem Jedynki, w planach kolejna seria