Drabik za Piotra Fajksa
Marek Drabik jest nowym dyrektorem Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu TVP.
Od 1 maja 2006 r. nowym dyrektorem Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu TVP S.A. będzie Marek Drabik. Obejmie to stanowisko po Piotrze Fajksie, który z dniem 30 kwietnia br. odchodzi z Telewizji Polskiej.
Ur. w 1958 r. Z wykształcenia jest filmoznawcą. Od początku kariery zawodowej związany jednak z mediami. Najpierw jako dziennikarz specjalizujący się w tematyce filmowej, a później w tematyce reklamy. Na początku lat 90. w nowym wówczas Biurze Reklamy TVP wprowadzał sponsoring jako nowe narzędzie marketingowe na polskim rynku. Przez pięć lat zarządzał mediami w międzynarodowej agencji Olivy & Mather. Zajmował się także komunikacją marketingową w Coca-Cola Company oraz marketingiem i biznesem w Radiu Zet i Clear Channel.
Biuro Współpracy Międzynarodowej i Handlu kupuje i sprzedaje programy telewizyjne TVP.
Największe sukcesy w przeciągu dwóch ostatnich lat:
- sprzedaż serii filmów Andrzeja Maleszki „Magiczne drzewo”
- sprzedaż na rynek rosyjski formatu TVP – „M jak Miłość”
- koprodukcja amerykańsko – włosko – polska
(ze znaczącym udziałem TVP) „Jan Paweł II”
- kupno praw do transmisji Mistrzostw Świata i Mistrzostw Europy w piłce nożnej, meczy reprezentacji, Ligi Mistrzów
Dołącz do dyskusji: Drabik za Piotra Fajksa