Duża moc GroupM
Zarejestrowana GroupM ma siłę nabywczą w mediach wartości 1,1 mld zł
Holding WPP zarejestrował w Polsce spółkę GroupM, której celem jest koordynacja wspólnych działań domów mediowych Mediaedge:cia i MindShare Polska na płaszczyźnie negocjacji z mediami i dostawcami usług oraz wykorzystanie synergii pomiędzy tymi agencjami w zakresie narzędzi i projektów badawczych.
Firma GroupM posiada jednoosobowy zarząd, na stanowisku trading directora kieruje nią Anna Lubowska, managing director domu mediowego Mediaedge:cia. - Rejestracja spółki GroupM jest zwieńczeniem procesu zapoczątkowanego już kilka lat temu. Mediaedge:cia i MindShare Polska współpracują od dłuższego czasu, efektem czego są nie tylko wspólnie prowadzone negocjacje, ale również fakt, że działamy w jednej siedzibie, mamy wspólną administrację i dział IT, a od niedawna także jednego dyrektora finansowego (na Europę Wschodnią), w osobie Otto Izso. Chcę podkreślić, że GroupM ma mieć funkcję koordynującą wspólne działania agencji, a nie nadrzędną dla nich. Jednocześnie współpraca między nami tak jak do tej pory odbywa się tylko w tych obszarach, gdzie nie zagraża interesom klientów obu agencji - mówi Anna Lubowska.
Negocjacje w ramach GroupM ze stacjami telewizyjnymi prowadzić będą: Anna Lubowska i Adrian Kawecki, który w październiku br. objął stanowisko prezesa domu mediowego MindShare Polska, oraz Arkadiusz Kawecki, TV buying director Mediaedge:cia. Za negocjacje z innymi mediami odpowiadają Małgorzata Węgierek, dyrektor mediów w Mediaedge:cia, Sebastian Olszowy, dyrektor mediów w MindShare Polska, oraz Izabella Albrichiewicz, dyrektor mediów w Mediaedge:cia. Łączna wartość brutto wolumenu zakupowego (zgodnie z monitoringiem Expert Monitor) agencji należących do GroupM w Polsce wynosi około 1,1 mld zł.
W tym roku oba domy mediowe zdobyły łącznie blisko 30 nowych klientów. Wartość brutto budżetów pozyskanych do września 2004 r. to około 148 mln zł.
Na świecie do GroupM, która globalnie została utworzona w 2003 r., oprócz sieci Mediaedge:cia i MindShare należą także domy mediowe Maxus. Sieć Maxus w Polsce jednak nie będzie na razie reprezentowana. Wciąż nie ma konkretów dotyczących współpracy w ramach GroupM dotychczasowych agencji mediowych WPP z siecią MediaCom, którą WPP przejęła kilka tygodni temu. Po zliczeniu wartości budżetów obsługiwanych przez wszystkie cztery sieci mediowe WPP grupa awansowała na pierwsze miejsce w rankingu globalnych struktur mediowych z wolumenem zakupowym na poziomie 47,7 mld dol. (źródło: Recma, marzec 2004).
Informacja za Dziennym Serwisem Media Marketing Polska - mindshare
Dołącz do dyskusji: Duża moc GroupM