SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dyskonty wygrywają walkę o klienta markami własnymi

Rosną udziały dużych sieci handlowych w wydatkach na marki własne. W przypadku sklepów Aldi i Lid stanowią już ponad 50 proc. - pokazuje badanie GfK.

Porównując udziały wydatków nabywców na zakupy produktów  sprzedawanych pod markami własnymi zauważalne są duże dysproporcje pomiędzy poszczególnymi sieciami handlowymi.

Największe udziały wydatków na marki własne FMCG osiągają sklepy Lidl i Aldi (ponad 50 proc.) oraz Biedronka (ponad 45 proc. wydatków).

-  Na taki stan rzeczy mają wpływ nie tylko znaczące udziały wydatków na private labels w kategorii art. spożywczych, ale także w kategorii produktów chemiczno-kosmetycznych szczególnie w sieci Aldi - informują eksperci GfK.

W Tesco odsetek wydatków na artykuły sprzedawane pod marką własną wynosi od 11 proc. w przypadku kategorii chemiczno-kosmetycznej do 17 proc. w kategorii spożywczej.

Gazetki reklamowe i aplikacje źródłem wiedzy o ofertach

Trzy czwarte klientów sieci detalicznych przegląda gazetki reklamowe. Wśród tych osób zdecydowanie najpopularniejszą gazetką reklamową jest ta wydawana przez Biedronkę (czytana przez 72 proc. klientów). Po wydawnictwo Rossmanna sięga już zdecydowanie mniej osób, bo 31 proc., a Lidla 29 proc.

- Zdecydowanie najważniejszym źródłem informacji o promocjach są gazetki reklamowe sieci sklepów, niemal 60 proc. nabywców deklaruje, że robi według nich zakupy przynajmniej od czasu do czasu. Wciąż szeroko rozumiana promocja cenowa odgrywa dla polskich nabywców ogromną rolę i na tego rodzaju promocje są najbardziej podatni. Dlatego dalsza inwestycja w gazetki promocyjne może mieć największy wpływ na zwiększenie świadomości oferty produktowej i promocyjnej sieci sklepów - komentuje Renata Twardowska, ekspertka GfK w dziale consumer panels & ervices.

Z aplikacji mobilnych detalistów korzysta obecnie 13 proc. ogółu nabywców. Liderem w docieraniu z własnymi treściami jest Rossmann, którego aplikacja jest zainstalowana i wykorzystywana przez 90 proc. osób deklarujących korzystanie z aplikacji sieci handlowych.

Dołącz do dyskusji: Dyskonty wygrywają walkę o klienta markami własnymi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl